Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Nattlorden skrev:Har man någonsin lyssnat 52 och 50 sidanom varandra, så tappar man rätt fort intresset av 50, och det har nog ganska många haft möjlighet till...

shifts skrev:Jaha, ungefär som med piP och pi60? Eller är 50 dålig när 52 inte är det?

Mad skrev:Har ett par OA-50(.2) i fint skick stående och samlar damm någon timme från stockholm om det kan vara av intresse.

marcusssfl skrev:Hallo! Har bläddrat igenom alla (18-19) sidor nu får att hitta lite trådar om oa-50 men finns nästan inga. Va kommer de sig? Finns det så få kvar idag av dom eller ingen som ser nåt större intresse i dom?

avr7000 skrev:Ja dåså
Bertil är ju Sveriges mest kända och välrenommerade inspelningstekniker, tillika medlem i Styrelsen Stig Carlsson samt gammal vän med Stig Carlsson.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bertil_Alving
Bertil tyckte när han lyssnade på mina OA50.LE hemma hos John Larsen att de lät fantastiskt bra och att det verkligen lät "Carlsson" i sina mest positiva aspekter.Ett väldigt bra betyg alltså från en i sammanhanget väldigt relevant person!
Stefan

Kalejdokom skrev:Originaldiskanten i OA50 var inte särskilt bra - ökänd för ojämn produktionskvalitet och missljud (dist?). Kanske en anledning till att de inte lät lika bra som OA51/52.

petersteindl skrev:Stefans gamla stålOA50modnånting lät förbluffande bra. Kanske lite för bra för att demas hos Larsen 2009
MvH
Peter
 Tur fler inte vet om det.
  Tur fler inte vet om det.  

Jag förstår inte varför Stefan sålde dessa. Alla högtalare i rummet inklusive OA-52 fick sig en match. Jag har för mig att det spelades på ett par 52or också. 50orna lät verkligen Carlssonska i sin ljudpresentation. Undrar vem som köpte dem.
 Jag förstår inte varför Stefan sålde dessa. Alla högtalare i rummet inklusive OA-52 fick sig en match. Jag har för mig att det spelades på ett par 52or också. 50orna lät verkligen Carlssonska i sin ljudpresentation. Undrar vem som köpte dem.

.jpg) 

.jpg) 

Maccis skrev:Är det dessa ni menar:
Skall vara LE.

grafpro skrev:Maccis skrev:Är det dessa ni menar:
Skall vara LE.
Är väl inte möjligt: OA50.LE är Larsen 4 i en omodernare och lägre låda. Det blev förbluffande och man tappade hakan?

Naqref skrev:grafpro skrev:Maccis skrev:Är det dessa ni menar:
Skall vara LE.
Är väl inte möjligt: OA50.LE är Larsen 4 i en omodernare och lägre låda. Det blev förbluffande och man tappade hakan?
De på bilden är de omnämnda och de var i OA-50LE-utförande vid tidpunkten.

Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster