Beställde fanér från Bröderna Holm och fick MDF tillsågat hos K-Rauta efter ritning på kubisk låda från Ino Audio.
Provade på kexning eller lamellfräsning som det också heter. Allt fungerade över förväntan. Man kan räkna med att det tar ungefär en kväll per låda att kexa och limma om alla delarna är klara.
En låda klar och nästa på gång, man ska vara noga så man håller fräsen i samma orientering vid alla fräsningar. Dvs. inte vriden åt olika håll. Jag övade en del på spillbitar innan jag körde skarpt.
Fanéret kantskars efter stållinjal med vanlig mattkniv, kantslipades och skarvades med fanérremsor. Samslipning behövdes kanske i 20% av skarvarna.

Efter skarvning av den längd som utgör vänster-avfasning-front-avfasning-höger skar jag till dessa bitar. Nu borde front och sidor få ett relativt ok samspel.
Jag spädde Bostik kontaktlim med ren toluen och rollade på limmet på bägge ytor som skulle limmas. Lät torka i ca 20 minuter innan ytorna lades samman. När jag placerade fanéret gjorde jag det så att jag fick lite spänn i skarven, ändå fick jag vid ett par tillfällen problem med skarvar som blev glipor mellan fanéren.

Jag använde både kavle och strykjärn på relativt låg värme (typ två prickar). Avfasningarna fanns ej med på ritningen, så jag är själv boven bakom detta extrajobbet.
Jag fanérade i ordningen, botten, bak, sidor, avfasningar front och sist topp.
För att kunna göra försänkningar och hål tillverkade jag en håljigg för fräsen, inget komplicerat men nödvändigt då medföljande verktyg inte kunde ställas in för de radier som behövdes.

Sedan var det bara att sätta igång.

Efter att toppen var fanérad ser ju skönheterna riktigt fina ut!

Jag slipade med 400 papper två gånger med vätning emellan för att få bort de fibrer som vill resa sig.
Oljade med en vaxolja jag tidigare använt på mina piP.

Sisådär kan de se ut efter montage !