Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Finns inga portar på infraY.
Kan du slå av topparna och bara mäta ljudtrycket från basarna? Vore intressant att veta vilka nivåer det rör sig om.
adzer skrev:Volymen är inte det enda som avgör utan hur energin ligger i förhållande till frekvenser är mycket mer intressant.
Jag testade denna scenen och min förstärkare slog av sig pga skyddskretsar iaf 10-15dB tidigare än vad jag kan spela med riktigt bastung musik.
Det är en scen med mycket djupbas som pågår än längre tid så är inte alls omöjligt att elementen bottnar. Lys med en lampa på dem och kolla själv.
Nicke skrev:adzer skrev:Volymen är inte det enda som avgör utan hur energin ligger i förhållande till frekvenser är mycket mer intressant.
Jag testade denna scenen och min förstärkare slog av sig pga skyddskretsar iaf 10-15dB tidigare än vad jag kan spela med riktigt bastung musik.
Det är en scen med mycket djupbas som pågår än längre tid så är inte alls omöjligt att elementen bottnar. Lys med en lampa på dem och kolla själv.
Tror inte dom bottnar,provar mäta lite först.
adzer skrev:Som jag nämde så slår min förstärkare av sig tidigt på just den scenen. Gjorde då lite experiment med en signalgenerator för att försöka återskapa samma fel. Kom fram till att vid samma ljudnivå så måste jag ner under 4Hz för att förstärkaren skall slå av sig.
Det är alltså mycket möjligt att den scenen när draken crashar innehåller ljud under 4Hz på full kräm. Inte alls konstigt om dina basar bottnar så det skriker om det då.
Nicke skrev:steveo1234 skrev:Vad händer om du kopplar ut CR80-filtret?
Då förlorar jag inframodulen som sitter i fltret och kan inte höja nivån i infra området vilket jag ju gärna vill,mer mos till infra
StefanL skrev:Det kan inte vara nåt i stil med det som adzer har? Det är väl försteget som stänger av, för det är för nära DC? Så det behöver inte vara Krell som busar.
Ragnwald skrev:Inga problem att bottna element med 4Hz-toner.
Behövs fler än sex basar för att uppleva annat än se konerna bottna.
Visst har Inofiltret möjlighet att skippa signal under 10Hz?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster