Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Nej jag slog av inatningen till slutsteget. Mute på kanalerna i miniDSP och den slår fortfarande av sig. Så skyddet verkar sitta i försteget.
RogerGustavsson skrev:adzer skrev:Nej jag slog av inatningen till slutsteget. Mute på kanalerna i miniDSP och den slår fortfarande av sig. Så skyddet verkar sitta i försteget.
Betyder "mute" att miniDSP:n är borta ur signalkedjan helt och hållet? Om inte, kan den väl lasta försteget på något vis även om den är avslagen? Har aldrig varit med om att försteg stänger p.g.a. lågfrekvensinnehåll.
Harryup skrev:Det är ju Marantzen som ger signalen. Problemet finns ju direkt i försteget. HDMI går ju inte att göra något åt.
mvh/Harryup
Men jag undrar om slutstegen verkligen är bortkopplade helt, eller om någon signal fortfarande går till deras ingångssteg.adzer skrev:Nej jag slog av inatningen till slutsteget. Mute på kanalerna i miniDSP och den slår fortfarande av sig. Så skyddet verkar sitta i försteget.
Mycket tråkigt för det innebär att även med externa slutsteg så slår den av sig :/
Kan även säga att det som marantz slutsteget driver är topparna, mao skuret vid 100Hz.
Kan det ha något att göra att miniDSP är svårdriven vid lägre frekvenser?
mx skrev:adzer skrev:Testade en kompis denon 2809. Exakt samma sak hände. Visst den klara +6dB vid 5Hz innan den dog istället för 0dB som på min marnatz, men iaf.
Mao så har denon/marantz en sådan spärr inbyggd.
:/
Vad tråkigt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster