paa skrev:TomKokk skrev:Det lät onekligen som ett perfekt projekt för mig. Framförallt om nu även diskanten gick att använda?
Då blir det direkt 5st lådor varav en jag gör om till center.

Vet ej exakt hur dessa låter än, men lär komma billigt undan så det
är helt klart ett bra läge att få nyfikenheten stillad.
Har bara hört positiv respons från dem flesta jag varit i kontakt med.
Jag har inte hört den diskanten i någon ortoakustisk högtalare och jag vet inte hur mycket filtret behöver justeras i ditt fall, men jag har hört den diskanten i en Respons-högtalare som många tyckte spelade mässans bästa ljud i Göteborg.
Den diskanten saknade allt som jag tycker är jobbigt med det flesta diskanter, vilka bruka låta "elektriskt" och ezzigt och jobbigt osv, men alltså inte denna, utan den spelade bara musik.
I det tidigare bygget jag hade körde jag just med 9700, dubbla 8545.
Men tyvärr med en liten för stor låda (ca 50 liter)
Detta är länge sen. Troligtvis än 10-11år sen.
Då hade en vän till mig fått en hjälpande hand med filtret av självaste IÖ.
Av det jag minns så la han inte ner hela sin själ i filtret. Men dem lät mycket musikaliskt i våra öron, framförallt i mina!
Efter ha fått möjligheten att se lite uppmätt data på burkarna så började jag spara ihop till en relativt identisk variant av dem till mig själv.
Och än i dag har jag inte hört mer än några få som låter bättre!
Var även en sväng ut i Lahäll hos iö och/men lyssnade "aldrig" mig mätt på på hans skapelser/underverk.
Allt från Pip till Pi60 med massor av musik och div andra ljud.
Men idag behöver jag några mindre högtalare än mina före detta bjässar till stativhögtalare.
*ler*
Hörlurar..