Moderator: Redaktörer
tollen88 skrev:Nej nej jag ska bara ha ett filter (lågpass) för bottenlådorna där sitter en Seas bas i varje låda, alltså två filter då. Topparna 99.26 har redan filter inbyggt från fabrik. Baslådrna alltå 10.17P har inget filter och är tänkt att användas med en förstärkare men finns också att köpa med externt filter men då används en modell av topparna utan filter.
Förstår ni nu?
tollen88 skrev:Switchen som finns i schemat är bara om man vill dämpa basen !
tollen88 skrev:Får se vad tillverkaren säger har förklarat mitt utgångsläge, de borde ju veta vad de pratar om!
Jag tror fortfarande att han inte riktigt förstått impedanskompenseringens roll.RogerGustavsson skrev:300 kr för de tio komponenterna var billigt.
MagnusÖstberg skrev:Jag tror fortfarande att han inte riktigt förstått impedanskompenseringens roll.RogerGustavsson skrev:300 kr för de tio komponenterna var billigt.
Han utgår också från att topparna skall falla exakt korrekt vilket vi får hoppas att de gör.
300 spänn är omöjligt lite pengar för att få ihop hela filtret korrekt.
tollen88 skrev:Spelar det någon roll vad man använder för typ av konding i ett låspassfilter. Har kommit fram till att en 150 uf mkp konding kostar en del, går det lika bra med en vanlig elektrolyt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster