Moderator: Redaktörer
steveo1234 skrev:http://www.youtube.com/watch?v=Y7UFiy3d6IA&feature=player_embedded
bakerman22 skrev:Är det inte just filmen Pulse som har något fel i mixningen, och att många har spelat sönder sina element med den...?
Kan förväxla den med någon annan film..
shifts skrev:De sista sidorna i den här tråden gör mig lite matt när jag tänker på
infrasystemen. Känns som man jagar något som omöjligen kan uppnås
med en rimlig insats. Tänker alltså på att det verkar hart när omöjligt att
dimensionera ett system, som fixar samtliga filmer på referensnivå. Är det
bara IB-systemen kvar sen?
shifts skrev:De sista sidorna i den här tråden gör mig lite matt när jag tänker på
Nästa fråga är ju om referensnivå verkligen är helt eftersträvansvärt ?shifts skrev:De sista sidorna i den här tråden gör mig lite matt när jag tänker på
Nej, det är en mcket god anledningNattlorden skrev:Jag tycker att jag har nämnt det som anledning i alla mina motiveringar till att behöva mina 8 1259or genom åren, iofs. Men jag kanske har varit ganska ensam därvidlag?
Låter sunt! Vore väldigt trevligt att få se en rulle efter Hevis nästa besök hos digNicke skrev:Just att kunna spela på referensnivå har jag släppt,det är inte behagligt i mitt rum,tycker runt -24dB är lagomt men att man då hissar basen i infraområdet så blir det mysigt liksom.
Nicke skrev:Just att kunna spela på referensnivå har jag släppt,det är inte behagligt i mitt rum,tycker runt -24dB är lagomt men att man då hissar basen i infraområdet så blir det mysigt liksom.
KarlXII skrev:-24 är väl ganska lagom.
Om man bor i lägenhet, tittar på film hyfsat ofta - och inte vill bli vräkt.
Nattlorden skrev:-24dB stämmer nog väldigt bra med vad de flesta skulle välja för att kika på film på. Börjar man närma sig -15dB så börjar folk klaga att det är alldeles för högt.
steveo1234 skrev:Jag har full förståelse för att referensnivå är för starkt för de flesta men det finns för mig en gräns hur svagt det går att spela och fortfarande sugas in i filmen. Min gräns går vid -12 till -15 någonstans. Svagare än så så tittar jag PÅ filmen. Starkare än så så ÄR jag i filmen. Som filmintresserad så vill jag att filmen ska vara en upplevelse som jag inte kan värja mig mot. På samma sätt som att jag inte äter chips eller liknande iheller som kan flytta fokus.
Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:Jag har full förståelse för att referensnivå är för starkt för de flesta men det finns för mig en gräns hur svagt det går att spela och fortfarande sugas in i filmen. Min gräns går vid -12 till -15 någonstans. Svagare än så så tittar jag PÅ filmen. Starkare än så så ÄR jag i filmen. Som filmintresserad så vill jag att filmen ska vara en upplevelse som jag inte kan värja mig mot. På samma sätt som att jag inte äter chips eller liknande iheller som kan flytta fokus.
Funkar det med någon sidanom som berättar vad hennes kompisar skriver på facebook, hur många poäng hon precis fick på wordfeud etc etc?
MagnusÖstberg skrev:Nästa fråga är ju om referensnivå verkligen är helt eftersträvansvärt ?shifts skrev:De sista sidorna i den här tråden gör mig lite matt när jag tänker på
Jag föredrar nog tonkurvan och nöjjer mig med att jag inte når referrensnivå.
Mina 8 basmoduler har blivit lite motionerade i Lindroos lägenhet nu och jag kan nog konstatera att de spelar tightare och snyggare än NHT1259 systemet han har och med tillräcklig pondus för att det skall räcka för mig. Lindroos yttrade att "mer än det här behöver man nog inte" och för mig är det glasklart - jag behöver inte mer. Eller, kanske att jag går upp till infra X-12 men det har mer med ljudutstrålning än ljudtryckskapacitet.
MagnusÖstberg skrev:Nästa fråga är ju om referensnivå verkligen är helt eftersträvansvärt ?shifts skrev:De sista sidorna i den här tråden gör mig lite matt när jag tänker på
Jag föredrar nog tonkurvan och nöjjer mig med att jag inte når referrensnivå.
Mina 8 basmoduler har blivit lite motionerade i Lindroos lägenhet nu och jag kan nog konstatera att de spelar tightare och snyggare än NHT1259 systemet han har och med tillräcklig pondus för att det skall räcka för mig. Lindroos yttrade att "mer än det här behöver man nog inte" och för mig är det glasklart - jag behöver inte mer. Eller, kanske att jag går upp till infra X-12 men det har mer med ljudutstrålning än ljudtryckskapacitet.
Användare som besöker denna kategori: genstruktur och 6 gäster