Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev:Det är lätt att bli fartblind också.
shifts skrev:KarlXII skrev:Det är lätt att bli fartblind också.
Verkligen, det är det jag känner. Det måste fasen vara balans någonstans. Att
bara titta på siffrorna här och se vad som krävs för, eh, 4 Hz eller vad det var,
känns det kanske inte så viktigt längre.
Det som känns viktigt för mig däremot, är det Magnus är inne på en smula,
och det är att på de nivåerna jag själv spelar på, ska det finnas tillräckligt med
headroom för att inte fundera mer. Det är skönt att slappna av.
KarlXII skrev:shifts skrev:KarlXII skrev:Det är lätt att bli fartblind också.
bara titta på siffrorna här och se vad som krävs för, eh, 4 Hz eller vad det var,
och det är att på de nivåerna jag själv spelar på, ska det finnas tillräckligt med
Varför så ängslig?
shifts skrev:KarlXII skrev:shifts skrev:KarlXII skrev:Det är lätt att bli fartblind också.
Varför så ängslig?
Framstår jag som ängslig? Det är jag inte, snarare nöjd över att inse att det
inte är någon idé att jaga slutstationen längre.
på de nivåerna jag själv spelar på, ska det finnas tillräckligt med
headroom för att inte fundera mer. Det är skönt att slappna av
KarlXII skrev:Det är lätt att bli fartblind också.
KAnske en idé att ta en sväng över och lyssna hos Lindroos och ta en kopp te så de sista funderingarna slipper gnaga på!shifts skrev:Konstigt, ser det nämligen inte själv. Men det är ju bra att få det påpekat för
en. Just nu finns ingen dimensionering alls, eftersom jag är utan bassystem i
dagsläget.
steveo1234 skrev:... envägshögtalare och 2,5W SET att de drabbas av ganska kraftig komprimering....
MagnusÖstberg skrev:steveo1234 skrev:... envägshögtalare och 2,5W SET att de drabbas av ganska kraftig komprimering....
Är det verkligen komprimering de drabbas av först och främst om deras system har en känslighet på 135dB
Nicke skrev: för ikväll börjar ju sveriges mästerkock
adzer skrev:Synd att det inte löste sig
Ragnwald skrev:steveo1234 skrev:Jag har aldrig sett en envägshögtalare med hög känslighet.
Det har inte jag heller. Vad är det för nått, går den bara åt ett håll?
Nicke skrev:Den var fin![]()
Satt o kollade på steget o insåg att jag kunde få av locket utan o riva en pryl,så jag skred till verket o tog bort det,sedan blev det trångt o se men hittade jmp 1 o jmp 2 byglarna för varje kanal,drog loss dom lite försiktigt.
I med draktränaren o testade.......men tyvärr samma ploppningarslog en signal till Hevi som har kontakten med krell o han skall vänligen dra ett till mail dom ikväll,så kanske nytt svar imorgon kanske.
steveo1234 skrev:Nicke skrev:Den var fin![]()
Satt o kollade på steget o insåg att jag kunde få av locket utan o riva en pryl,så jag skred till verket o tog bort det,sedan blev det trångt o se men hittade jmp 1 o jmp 2 byglarna för varje kanal,drog loss dom lite försiktigt.
I med draktränaren o testade.......men tyvärr samma ploppningarslog en signal till Hevi som har kontakten med krell o han skall vänligen dra ett till mail dom ikväll,så kanske nytt svar imorgon kanske.
Det var ju tråkigt. Men, jag förstår inte. Du har bytt mellan massa olika slutsteg. Alla ger samma fenomen hos dig, men inte hos någon annan. Och ändå så räknar du med att bli av med problemet genom att göra någonting med slutsteget? Jag förstår inte riktigt logiken här. Om någon slutsats kan dras så är det ju att slutsteget absolut inte är orsaken till problemet.
steveo1234 skrev:Ragnwald skrev:steveo1234 skrev:Jag har aldrig sett en envägshögtalare med hög känslighet.
Det har inte jag heller. Vad är det för nått, går den bara åt ett håll?
Jag har läst din fråga ett antal gånger nu. Förstår mindre för varje gång jag läser om. Du kanske kan förtydliga och bespara mig lite tid?
steveo1234 skrev:Nicke skrev:Den var fin![]()
Det var ju tråkigt. Men, jag förstår inte. Du har bytt mellan massa olika slutsteg. Alla ger samma fenomen hos dig, men inte hos någon annan. Och ändå så räknar du med att bli av med problemet genom att göra någonting med slutsteget? Jag förstår inte riktigt logiken här. Om någon slutsats kan dras så är det ju att slutsteget absolut inte är orsaken till problemet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster