Moderator: Redaktörer

haffe skrev:Vad är det för typ av högtalare du ska bygga? Vanlig envägs sluten låda?
Aerob skrev:Tittar på färg som torkar?
Max_Headroom skrev:Spackling pågår. Nu kom jag på varför sånt där vitt sandspackel är så populärt: Det är fan så mycket lättare att slipa ned än plastic padding.
Eri skrev:Max_Headroom skrev:Spackling pågår. Nu kom jag på varför sånt där vitt sandspackel är så populärt: Det är fan så mycket lättare att slipa ned än plastic padding.
Menar du att du använder sandspackel? Det är ju avsett för att spackla ut tapetskarvar ojämnheter i betongväggar och liknande. Det har ju en alldeles för grov struktur för snickerier. Jag skulle rekommendera vanligt snickerispackel. Det är också väldigt lättslipat och ger en jämn och fin yta.
Jockeee skrev:Inleder mitt medlemskap här på faktiskt med att berömma din härligt gröna skapelse.
Kul att du är nöjd, och i mina ögon har du valt en grymt läcker färg
Några frågor:
Vart har du kommit över dessa högtalarelement?
Hur låter de i det övre registret?
Jag frågar för att jag planerar att bygga ett par högtalare i någon kul form med ett par W3-316B.
Max_Headroom skrev:Ljuddämpningen är något slags skumplast-grejs jag hade liggande hemma. Skall bytas mot gullfiber så fort jag får tillfälle att stjäla lite sådant. Jag ahr ingen lust att köpa en hel bal för 2 burkar á 2 liter.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster