Moderator: Redaktörer
hevi skrev:Glömde för övrigt att tacka Nicke för dom kollofantastiskt lyxiga skagentoastarna. Jag var mätt när jag mätt
Nicke skrev:Ragnwald skrev:Skagentoastar är alltså manicker som sitter mellan för- och slutsteg, för att utjämna signalstyrkan?
Krellen är ett räkigt steg : )
adzer skrev:Att via filtret skära bort de sista 5Hz låter mycket vettigt då du ändå inte kan återge dessa. Så du kommer få mindre dist från basarna på köpet.
adzer skrev:Hehe var det jag misstänkte. Den filmen är helt sannslös.
Nog för att det är skoj med mycket bas, men varför man behöver ha en såpass hög nivå nere vid 2-3Hz som inget högtalarsystem i världen(vad jag vet iaf) klarar av att spela har jag svårt att förstå.
adzer skrev:Hehe var det jag misstänkte. Den filmen är helt sannslös.
Nog för att det är skoj med mycket bas, men varför man behöver ha en såpass hög nivå nere vid 2-3Hz som inget högtalarsystem i världen(vad jag vet iaf) klarar av att spela har jag svårt att förstå.
hevi skrev:Summa summarum HTTYD matar in påtagliga mängder extrem lågbas i CR80es-filtret, som i sin tur (kortvarigt visserligen), efter Infrakompensationen matar på fullständigt obscena mängder ultralågbas (1-4Hz) till Krellen, som då triggar sin skyddskrets.
steveo1234 skrev:Menar du att Ino-filtret har någon bashöjning som stiger mot lägre frekvens, inklusive ner till 1-4hz?
Undrar varför det ser ut så, det känns som ett feltänk?
shifts skrev:höjningen kanske är orimligt hög?
KarlXII skrev:Hur ser lyftet ut då? Stiger kurvan hela vägen mot noll Hz?
Eller planar den ut som en "low shelf"
shifts skrev:Är lite inne på det bomellberg i funderingarna… Finns det något som säger att
lyftet i infraområdet som det är inställt i insticksmodulen, faktiskt är rimligt?
Steget beter sig konstigt visserligen, men höjningen kanske är orimligt hög?
DVD-ai skrev:Nicke:
Testa ta slå på subsonic filtret på cr80es, den stär ju väääldigt mjukt med start på 13,5hz,
Värt å testa om det löser problemet och hur mycket du upplever det spela någon roll fö upplevelsen
bomellberg skrev:Bara för att klargöra:
Det är alltså inte HTTYD i sig själv som har dessa extrema nivåer i lågbasen, utan HTTYD i kombination med ett CR80es-filter som dessutom har infra-tillsatsen?
Steveo, har du någon bild på HTTYD vid nämda tidpunkt? Vore kul att jämföra med.
steveo1234 skrev:Eh? Det finns massor av bassystem som klarar av det? Hur mycket mening det är och vad den subjektiva upplevelsen av det är har jag ingen aning om. Men, att återge det är långt ifrån omöjligt.
adzer skrev:steveo1234 skrev:Eh? Det finns massor av bassystem som klarar av det? Hur mycket mening det är och vad den subjektiva upplevelsen av det är har jag ingen aning om. Men, att återge det är långt ifrån omöjligt.
Jag har aldrig upplevt eller hört om någon som upplevt 2Hz toner. Finns det sådana system så får du gärna upplysa mig.
chrisss skrev:DVD-ai skrev:Nicke:
Testa ta slå på subsonic filtret på cr80es, den stär ju väääldigt mjukt med start på 13,5hz,
Värt å testa om det löser problemet och hur mycket du upplever det spela någon roll fö upplevelsen
Håller med. Subsonic bryter av boosten vid låga frekvenser som överbelastar.
Infra utan subsonic
Infra med subsonic
Tvärr kan jag inte mäte lägre än 10 Hz
chrisss skrev:DVD-ai skrev:Nicke:
Håller med. Subsonic bryter av boosten vid låga frekvenser som överbelastar.
Infra utan subsonic
Infra med subsonic
Tvärr kan jag inte mäte lägre än 10 Hz
steveo1234 skrev:EDIT: Att nå 2hz är ingenting man gör av en slump, det krävs medvetet matchad elektronik för det.
DVD-ai skrev:Gastät bunker + IB model större och elektronik med F3 på 0,1Hz = receptet
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster