Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Nej CR80s gör saken värre men filmen i sig har helt sannslösa mänger bas från början som du kan se på den första mätningen. -12dB vid 2Hz är hetl sannslöst.
Min marantz klarar inte av filen på ref nivå utan att slå av sig.
hevi skrev:
...
-Vi mätte som sagt även med subsonic-filtret av/på och enligt spectrum lab så gav det en attenuering på inte mindre än ca 30dB vid 2Hz, vilket är för mycket (förvånansvärt mycket mer än jag kunnat tro) och i sitt nuvarande utförande plockar subsonic-filtret bort just det man vill komma åt med infrasystemet... Dock noterade jag att det med intill visset gränsande sannorlikeht går att flytta ned brytfrekvensen på subsonicfiltret till 5-10Hz utan allt för stora ingrepp.
Audix skrev:hevi skrev:I alla fall, vi började med att provspela filmpartiet som orsakade "plopp-ljuden" och
Ni råkar inte komma ihåg exakt när i filmen det är?
Nattlorden skrev:Skulle bli förvånad om de inte kan det på sekunden vid detta laget...
Audix skrev:Nattlorden skrev:Skulle bli förvånad om de inte kan det på sekunden vid detta laget...
Ja, misstänkte det. Tänkte slippa "förstöra" filmen genom att se slutet först, men nu kunde jag inte hålla mig...![]()
Strax efter 1:23 är krashen. Det är schysst med bas. När jag drog på lite mer än "normal" styrka så fladdrade det i byxbenen..
steveo1234 skrev:DVD-ai skrev:Gastät bunker + IB model större och elektronik med F3 på 0,1Hz = receptet
Det behövs inte så mycket. Ett rimligt slutet rum, med 4 kapabla 18" och elektronik som inte rullar av räcker långt. Vilket har bevisats åtskilliga gånger med mätningar. Inte på faktiskt. Men, tro det eller ej, det finns en värld här utanför
hevi skrev:-Vi mätte som sagt även med subsonic-filtret av/på och enligt spectrum lab så gav det en attenuering på inte mindre än ca 30dB vid 2Hz, vilket är för mycket (förvånansvärt mycket mer än jag kunnat tro) och i sitt nuvarande utförande plockar subsonic-filtret bort just det man vill komma åt med infrasystemet... Dock noterade jag att det med intill visset gränsande sannorlikeht går att flytta ned brytfrekvensen på subsonicfiltret till 5-10Hz utan allt för stora ingrepp.
IngOehman skrev:Vi skall göra lite experiment med det jag och Nicke.
MagnusÖstberg skrev:Nu har jag aldrig hört en rejäl IB installation, men jag är verkligen nyfiken. De som har en är ju fanatiskt positiva, ofta jämfört med allt de jämfört med.
Om det är så stora problem som du framför, hur kommer det då sig att de är det?
Det låter inte så när de berättar om dem, men det är möjligt.Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Nu har jag aldrig hört en rejäl IB installation, men jag är verkligen nyfiken. De som har en är ju fanatiskt positiva, ofta jämfört med allt de jämfört med.
För att de lyssnar efter helt olika saker i basåtergivningen kanske?
MagnusÖstberg skrev:Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Nu har jag aldrig hört en rejäl IB installation, men jag är verkligen nyfiken. De som har en är ju fanatiskt positiva, ofta jämfört med allt de jämfört med.
För att de lyssnar efter helt olika saker i basåtergivningen kanske?
Det låter inte så när de berättar om dem, men det är möjligt.
De har ju ofta väldigt stor koppling till luften med stora konareor och det kanske ger en känsla som som gör att andra parametrar uppfattas som viktigare. Jag tror det är en maffig upplevelse iallafall. Nyfiken är jag definitivt.
Behöver nog uppleva för att kunna förstå och bilda mig en uppfattning.
MagnusÖstberg skrev:Nu har jag aldrig hört en rejäl IB installation, men jag är verkligen nyfiken. De som har en är ju fanatiskt positiva, ofta jämfört med allt de jämfört med.
Nattlorden skrev:Ingvar - vad säger du om en IB som får en mer kontrollerbar baklåda, typ en vind så stoppad med gullfiber som man skulle vilja?
Bamsefar skrev:Följande lägger jag ingen vikt vid, utan mera konstaterar:
Margaux som ibland hänger här på forumet hade ett rätt bra IB system. Sedan råkade han ta vägen förbi Ino Audio källaren i Täby, vilket resulterade i ett par Profundus-Y. Margaux längtade inte tillbaka till IB systemet efter det.
Nattlorden skrev:Ingvar - vad säger du om en IB som får en mer kontrollerbar baklåda, typ en vind så stoppad med gullfiber som man skulle vilja?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster