Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Ragnwald skrev:Hade för mig att 51:an åtminstone från början, konstruerats för just väggmontage. Eller minns jag fel?
avr7000 skrev:Ragnwald skrev:Hade för mig att 51:an åtminstone från början, konstruerats för just väggmontage. Eller minns jag fel?
Visst är den det men det är ju för att den skulle monteras dikt an mot vägg och att den blir så mycket vackrare om den hänger fritt på väggen istället för på ett stativ...
Stig hade ju hjälp av en designer och jag tror att estetik var en ganska viktig del i högtalarens tillblivelse.
Stefan
Fjonkalicious skrev:så när blir det träff?
UnholyRishna skrev:Fjonkalicious skrev:så när blir det träff?
Det beror på om jag måste hitta något som kan agera stativ eller om någon har några i rätt höjd. Annars är det väl lika bra att ta det relativt snart. Ska som sagt bara fixa lite dämpning också.
jonasp skrev:Om jag har möjlighet att komma kan jag ta med ett par synnerligen fula stativ....![]()
(Som visserligen är lite för låga. :-/ )
schmutziger skrev:UnholyRishna skrev:Fjonkalicious skrev:så när blir det träff?
Det beror på om jag måste hitta något som kan agera stativ eller om någon har några i rätt höjd. Annars är det väl lika bra att ta det relativt snart. Ska som sagt bara fixa lite dämpning också.
Jag kommer!
bomellberg skrev:Får man vara med?![]()
Jag kan ta med mitt DIY-steg. Skulle vara kul att få lite feedback på hur det låter jämfört med NAD208.
Fjonkalicious skrev:Roligt roligt!
Jag kan ta med en cd-spelare från 1990!
PappaBas skrev:Hade ju som fellow malmöbo gärna hängt påhar ju varit väldigt nyfiken på de högtalarna.
Då får vi kanske se Feelgood:arna i all sin krockodilklämmeprydda skönhet!
UnholyRishna skrev:Fjonkalicious skrev:Roligt roligt!
Jag kan ta med en cd-spelare från 1990!
Haha allvar?Annars har jag både blu-ray och spotify!
Du får i alla fall vara med och se till att det inte blir för mycket "pappamusik"
UnholyRishna skrev:jonasp skrev:Om jag har möjlighet att komma kan jag ta med ett par synnerligen fula stativ....![]()
Ok! För låga kan vi väl råda bot på. Om du kollar höjden så ska jag försöka leta fram något att fylla ut den sista höjdskillnaden med.![]()
Mvh
jonasp skrev:UnholyRishna skrev:jonasp skrev:Om jag har möjlighet att komma kan jag ta med ett par synnerligen fula stativ....![]()
Ok! För låga kan vi väl råda bot på. Om du kollar höjden så ska jag försöka leta fram något att fylla ut den sista höjdskillnaden med.![]()
Mvh
Yes sir! Mina egenbyggda, ultraexklusivastativ är 51 cm höga. (De brukar bära LTS S2...)
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster