Moderator: Redaktörer
Aerob skrev:Ett alternativ kan ju också vara att köpa ett par SD-fötter som är viktanpassade
efter just dina högtalare. Visst blir det lite dyrare men 300kr är inte många öl
på krogen, och så kanske du sover lite bättre på köpet också..
Legion skrev:Aerob skrev:Ett alternativ kan ju också vara att köpa ett par SD-fötter som är viktanpassade
efter just dina högtalare. Visst blir det lite dyrare men 300kr är inte många öl
på krogen, och så kanske du sover lite bättre på köpet också..
Hur gör man det? Beställer viktanpassat, alltså?
Kalejdokom skrev:Risken med fler kuddar är förstås att de blir ojämnt belastade pga ojämnheter i golvet och osymmetrisk tyngdpunkt i lådan.
Bill50x skrev:Kalejdokom skrev:Risken med fler kuddar är förstås att de blir ojämnt belastade pga ojämnheter i golvet och osymmetrisk tyngdpunkt i lådan.
Samtidigt som eventuella felaktigheter sprids ut och totalen blir ganska OK - eller?
/ B
Legion skrev:Mina kommande högtalare kommer att fyllas med 15kg sand i varje, vilket ger en total vikt på 51kg..
De SD-kuddar som kommer ifråga är antingen 28-50kg eller 50-100kg, antingen i en kuddes absoluta överkant eller i underkant. Såvitt jag förstått så gör både en för lätt och en för tung last att kudden bara fungerar som vilken "gummipryl" som helst så frågan är alltså vad man väljer?
Objektivisten skrev:Jag har SD-fötter i rätt dimensioner och har prövat dem med flertalet högtalare och det är ren bluff enligt mig.
adzer skrev:Objektivisten skrev:Jag har SD-fötter i rätt dimensioner och har prövat dem med flertalet högtalare och det är ren bluff enligt mig.
Bluff att de får högtalarna att låta bättre eller bluff att de dämpar överföringen av vibrationer?
För den sista är vetenskapligt bevisar och jag har själv bekräftat detta.
Att det dock låter bättre låter jag vara osagt. Jag tycker bara det är trevligt med mindre vibrationer i golvet.
Objektivisten skrev:adzer skrev:Objektivisten skrev:Jag har SD-fötter i rätt dimensioner och har prövat dem med flertalet högtalare och det är ren bluff enligt mig.
Bluff att de får högtalarna att låta bättre eller bluff att de dämpar överföringen av vibrationer?
För den sista är vetenskapligt bevisar och jag har själv bekräftat detta.
Att det dock låter bättre låter jag vara osagt. Jag tycker bara det är trevligt med mindre vibrationer i golvet.
Bluff att de får högtalarna att låta bättre, gör de det så är högtalarna el stativen felkonstruerade imho.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster