Moderator: Redaktörer
mx skrev:DVD-ai skrev:Fjonkalicious skrev:Vilken pratar du nu om?
Den !![]()
Vilken menar du ?
Den andra!!
DVD-ai skrev:mx skrev:DVD-ai skrev:Fjonkalicious skrev:Vilken pratar du nu om?
Den !![]()
Vilken menar du ?
Den andra!!
Neeej, DEN !
Som det pratades om, som den där andra va bättre än...
Den där andra är för övrigt spelaren som Fjoka pratade om
Rydberg skrev:När jag lyssnade på 668 med alla rätta inställningar så tyckte jag den lät mycket bra men fick se sig slagen av Arcam FMJ CD33 som avlyssnades samtidigt. Inga stora skillnader men Arcam lät lite som ett filter lyfts av.
2. Se till så att 668 är rätt inställd!!! Det är den inte när den kommer från tillverkaren, men hur det går till har funnits att läsa i MoLt. Annars utnyttjar ni dess prestanda bara marginellt.
Ragnwald skrev:Rydberg skrev:När jag lyssnade på 668 med alla rätta inställningar så tyckte jag den lät mycket bra men fick se sig slagen av Arcam FMJ CD33 som avlyssnades samtidigt. Inga stora skillnader men Arcam lät lite som ett filter lyfts av.
Intressant, men tillverkas inte längre den heller.
Richard skrev:Det finns många äldre, och nyare spelare som låter lika bra, ibland bättre till lägre kostnad.
Nattlorden skrev:Richard skrev:Det finns många äldre, och nyare spelare som låter lika bra, ibland bättre till lägre kostnad.
Bättre är en principiell omöjlighet.
Rydberg skrev:När jag lyssnade på 668 med alla rätta inställningar så tyckte jag den lät mycket bra men fick se sig slagen av Arcam FMJ CD33 som avlyssnades samtidigt. Inga stora skillnader men Arcam lät lite som ett filter lyfts av.
http://www.stereophile.com/content/arca ... asurements
Goldfinger skrev:Rydberg skrev:När jag lyssnade på 668 med alla rätta inställningar så tyckte jag den lät mycket bra men fick se sig slagen av Arcam FMJ CD33 som avlyssnades samtidigt. Inga stora skillnader men Arcam lät lite som ett filter lyfts av.
Intressant för jag har också varit med om en A/B jämförelse där nämnda Arcam 33a var inblandad, den gången var det mot Electrocompaniet EMC 1up, då var det Arcamspelaren som kändes som att den inte släppte igenom allt.
Rydberg skrev:Goldfinger skrev:Rydberg skrev:När jag lyssnade på 668 med alla rätta inställningar så tyckte jag den lät mycket bra men fick se sig slagen av Arcam FMJ CD33 som avlyssnades samtidigt. Inga stora skillnader men Arcam lät lite som ett filter lyfts av.
Intressant för jag har också varit med om en A/B jämförelse där nämnda Arcam 33a var inblandad, den gången var det mot Electrocompaniet EMC 1up, då var det Arcamspelaren som kändes som att den inte släppte igenom allt.
Ja eller la den till något som inte fanns där från början, svårt att spekulera i naturligtvis
Richard skrev:Jansson skrev:668 är en mycket fin ljudalstrare.
Jovisst.
Men....
Det finns många äldre, och nyare spelare som låter lika bra, ibland bättre till lägre kostnad.
Richard skrev:Ragnwald skrev:Rydberg skrev:När jag lyssnade på 668 med alla rätta inställningar så tyckte jag den lät mycket bra men fick se sig slagen av Arcam FMJ CD33 som avlyssnades samtidigt. Inga stora skillnader men Arcam lät lite som ett filter lyfts av.
Detta är intressant, och visar att pioneer 668 är förlegad som referens, utan det krävs bättre grejor för att få det bästa av idag.
Dags för alla pioneerägare på detta forum att uppgradera ?
Arcam fmj cd33 kostar inte mycket begagnat.
Det finns gott om nyare arcamspelare och de är knappast sämre.
TP skrev:Jag bumpar den här istället för att starta en ny tråd...2. Se till så att 668 är rätt inställd!!! Det är den inte när den kommer från tillverkaren, men hur det går till har funnits att läsa i MoLt. Annars utnyttjar ni dess prestanda bara marginellt.
Ramlade över det här inlägget (skrivet av Herr Öhman) tidigare idag, kan någon upplysa mig vad det är för inställningar som gäller? Det enda jag egentligen hittat är:
(OBS Alla kanaler ska stå på 6dB plus i DV-668!) på Carlssonplanet tror jag det var.
Jax skrev:Du behöver koppla din 668 till någon bildvisare först. Utan skiva i, gå till HOME MENU på fjärren.
Välj Initial Settings.
Välj Speakers.
Välj Channel Level.
Välj Variable.
Välj alla kanalerna och sätt dem på +6 dB. (eller åtminstone L och R för tvåkanallyssning).
Jax skrev:Välj alla kanalerna och sätt dem på +6 dB. (eller åtminstone L och R för tvåkanallyssning).
IngOehman skrev:Richard skrev:Jansson skrev:668 är en mycket fin ljudalstrare.
Jovisst.
Men....
Det finns många äldre, och nyare spelare som låter lika bra, ibland bättre till lägre kostnad.Richard skrev:Ragnwald skrev:Rydberg skrev:När jag lyssnade på 668 med alla rätta inställningar så tyckte jag den lät mycket bra men fick se sig slagen av Arcam FMJ CD33 som avlyssnades samtidigt. Inga stora skillnader men Arcam lät lite som ett filter lyfts av.
Detta är intressant, och visar att pioneer 668 är förlegad som referens, utan det krävs bättre grejor för att få det bästa av idag.
Gör du något annat än trollar nuförtiden?
Vh, iö
Ragnwald skrev:Jax skrev:Välj alla kanalerna och sätt dem på +6 dB. (eller åtminstone L och R för tvåkanallyssning).
Hm.. då måste man först ställa om till 5.1 för att kunna höja L och R till +6dB, sedan ställa tillbaks för 2-kanalåtergivning för enbart stereo?
Beakungen skrev:IngOehman skrev:Richard skrev:Jansson skrev:668 är en mycket fin ljudalstrare.
Jovisst.
Men....
Det finns många äldre, och nyare spelare som låter lika bra, ibland bättre till lägre kostnad.Richard skrev:Ragnwald skrev:Rydberg skrev:När jag lyssnade på 668 med alla rätta inställningar så tyckte jag den lät mycket bra men fick se sig slagen av Arcam FMJ CD33 som avlyssnades samtidigt. Inga stora skillnader men Arcam lät lite som ett filter lyfts av.
Vh, iö
Tycker du det är givande att skriva så?
Vh Christoffer
IngOehman skrev:Beakungen skrev:IngOehman skrev:Richard skrev:Jansson skrev:668 är en mycket fin ljudalstrare.
Jovisst.
Men....
Vh, iö
Tycker du det är givande att skriva så?
Vh Christoffer
Du kanske inte har följt Richards framfart den senaste tiden?
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot], TommyW och 27 gäster