Moderator: Redaktörer
yahriel skrev:Jag har exakt 334 skivor... CD och vinyl blandat... ett gäng singlar men inte så hemskt många.
Ett tips är att lägga in era skivsamlingar på www.pop.nu![]()
Här är min samling:
http://www.pop.nu/show_collection.asp?user=4150
IngOehman skrev:Ursäkta, med det var väl ändå ett rätt intetsägande inlägg?
PekkaJohansson skrev:...
Jag vill nog hävda att den här tråden är av stort intresse. Den som räknar sina egna skivor (och vem gör inte det ibland?) är med stor sannolikhet intresserad av hur stora andra människors samlingar är. På något vis är det besläktat med det listnings- och sorteringsintresse som jag också tror att många av oss delar.
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Jag vill nog hävda att den här tråden är av stort intresse. Den som räknar sina egna skivor (och vem gör inte det ibland?) är med stor sannolikhet intresserad av hur stora andra människors samlingar är. På något vis är det besläktat med det listnings- och sorteringsintresse som jag också tror att många av oss delar.
Hetsporren skrev:PekkaJohansson skrev:Jag vill nog hävda att den här tråden är av stort intresse. Den som räknar sina egna skivor (och vem gör inte det ibland?) är med stor sannolikhet intresserad av hur stora andra människors samlingar är. På något vis är det besläktat med det listnings- och sorteringsintresse som jag också tror att många av oss delar.
Jovisst är det lite kul, men ändå onödigt. Liksom. Typ...
IngOehman skrev:Onödigt? Ok, berätta gärna om något som har med internet fora-verksamhet att göra, som är nödvändigt.
Hetsporren skrev:IngOehman skrev:Onödigt? Ok, berätta gärna om något som har med internet fora-verksamhet att göra, som är nödvändigt.
Nödvändigt och nödvändigt, men att t ex tipsa om god musik känns
för mig betydligt mer meningsfullt än att räkna sina skivor...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster