Henrik
Moderator: Redaktörer
W201 skrev:Hej du!
Med risk för att låta som alla andra... Kan inte Denon 2105 vara värd att titta på?
6 kanaler om du nyttjar "5.1 direct", och priset 4400 SEK ger inte många altenativ i begagnatklassen om man säger så.
Jag är ljudmässigt nöjd med min. Nackdelen är väl snarast MMI:n (Man/Machine Interface). Manualen är brutaldålig på Svenska, Engelska och Tyska, och apparaten är inte intuitiv att hantera!
Men om du bara skall ha slutstegsfunktionen så kan ju DET kvitta!
/Alexander
W201 skrev:Johan Lindroos, du har naturligtvis rätt!![]()
Det är ju en av de få nackdelarna med 2105:an - inga "main in".
hevi skrev:W201 skrev:Johan Lindroos, du har naturligtvis rätt!![]()
Det är ju en av de få nackdelarna med 2105:an - inga "main in".
Som sagt. Jag har en 2105:a. Men, utan att ha funderat närmare på saken: Varför kan man inte få 5.1 förstärkta kanaler ifrån 5.1 ingången? Vari ligger problemet *slår på lödkolven och börjar trassla ut oscilloskop-probarna*?
Henrik
Johan_Lindroos skrev:Men det är klart kan man löda så är det inga problem ens att fixa pre-out main-in och använda alla sju kanalerna till vad du vill, he-he.
hevi skrev:Johan_Lindroos skrev:Men det är klart kan man löda så är det inga problem ens att fixa pre-out main-in och använda alla sju kanalerna till vad du vill, he-he.
OK, får väl öppna och titta efter hur det ser ut... Någon som redan misshandlat sin 2105:a, eller väntar alla på någon som är dum nog att försöka?
Henrik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster