sprudel skrev:Att ha bra lyssningskamrater är viktigt, av många skäl.
Mitt Hifi-intresse levde upp igen och fick näring av alla de trevliga kontakter jag fått genom detta forum. Det är en fröjd att få umgås och byta tankar med andra härliga "nördar" kring detta gemensamma intresse.
Vad jag upptäckt med lyssningar hos ljudvänner är alla anläggningar har en "personlig" prägel beroende på innehavarens preferenser, det är kul. Absolut ingen sameness här, man hittar sin egen väg till njutandet av musiken som man hela tiden förfinar. Alla låter bra, på sitt eget sätt, och det är allt från Quad, Ino, Carlsson, Martin Logan, Audiovector till Linn.
Alla har de sina kvaliteter.

Bra inlägg!
Precis.
Som Alexi skrev, jag har väl mitt "sound".
Jag lyssnar på all bra musik med behållning trots att det onekligen kan göras en hel del med akustiken. Så klart.
Det är ett vardagsrum utan akustikfix eller andra trix.
Det här med att träffas och lyssna på musik hos varandra är riktigt bra livskvalitet.
Det stora med ÖGÖK tycker jag är att träffa likasinnade. Att under trevliga former som vi har i ÖGÖK samlas och umgås, dela med oss av ett passionerat intresse.
Jag behöver inte bevisa nåt för nån med min anläggning, behöver inte vinna ett enda battle för den delen heller.
Däremot vill jag ta del av alla er andras erfarenhet och synpunkter för att berika min musiklyssning.
Det är en gåva som ni ÖGÖKare ger mig och som jag uppskattar stort.
Dessutom är ni väldigt sympatiska människor.
PS till Sprudel. Nu får du faktiskt ta och fixa hem Massey hall. Duger inte med Spottan. Det är en fantastisk upptagning på många sätt.
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2