hifikg skrev:I början av 80-talet gick den i husen bortom Skogskyrkogården. Där hörde jag bland annat franska 3a som spelade skiten ur det mesta med små, små, högtalare. Ända till man insåg att det chica soffbordet var en subwoofer. De lirade direktgraverad Flamenco. Skivan har jag kvar även om det inte blev några franska högtalare. Året efter och något år till gick den på Hasselbacken, vill minnas att det funkade bra. Något år var mässan inrymd på Grand Hôtel, de flesta rum var jättestora och skyhögt i tak. Dessutom störde de varandra något fruktansvärt. Bäst av allt lät det i ett litet rum där de spisade analoga vax med Leonard Cohen och Jennifer Warnes på ett par OA-52:or. Efter att jag skaffat mina dröjde det mycket länge innan jag kände något sug efter att gå på mässa igen. Någon gång, förmodligen tidigare, var det mässa i Sollentuna också, där de jättelika Megatrend fanns att beskåda. Det var där jag blev lite kär i Magneplanars Magnepan också. 1985 och/eller 86 var mässan i Älvsjö och jag köpte min första CD-spelare på välgörenhetsauktion hos Pioneer och kunde äntligen spela min första CD-skiva som jag köpt några år tidigare.
Den mässan var i KAK-huset alldeles bredvid Grand Hotel. Det var även mässa i Älvsjömässan och 1985 var även en mässa på Star Hotel i Älvsjö.
Det har även varit en mässa i Wennergren center. Detta var nog i början på 70-talet.
En mässa gick av stapeln på Piperska muren.
MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.