Moderator: Redaktörer
som man ser på bilden är det placerat idag, nu vill jag ha olika åsikter och synpunkter på detta !
Vill man ha dom två mittersta mer ihopp än såhär ?
stefanolo skrev:DVD-ai skrev:som man ser på bilden är det placerat idag, nu vill jag ha olika åsikter och synpunkter på detta !
Vill man ha dom två mittersta mer ihopp än såhär ?
bild och bild...teckningen menar duVad är viktigast för dig? Hur det "ser ut" eller hur det presterar/låter? Hör du någon skillnad på grund av de olika placeringarna? Om "ja"...välj det som låter bäst i ditt rum. Om "nej"...ta det du tycker ser bäst ut/funkar bäst för dig.
![]()
mvh
/stefan
Återigen.. så om HON ringer och vill.... så säger du nä... jag tänker sitta inne och flyttaomkring på målade MDF-lådor....DVD-ai skrev:ja jag är även jag nyfiken på detta !
Men jag tror inte att problemet ligger där...
jag har som sagt inte hunnit testa så mycket, mne SKA göra det nu i helgen, jag väljer medvetet att inte boka upp mig i helgen, jag ska nu ha tid att "bara vara" och lyssna på musik![]()
Jag ska testa lite oliga placeringar av modulerna för att se vad som blir bäst !
men störst problem har jag som vanligt vid 50Hz... den där jäkla puckeln, jag skulle vilja avrätta den !
MagnusÖstberg skrev:Utlokaliserade basmoduler placerade på ett bra sätt kan minska rumsresonanser. Dessutom blir det fler spegelkällor.
Det är ofta mycket sällan topparna kan stå där basen blir som bäst.
http://www.sonicdesign.se/subplace.html
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster