Moderator: Redaktörer
CODY skrev:Sorry, inget internet-Sokrates
CODY skrev:Ok - jag tycker att du polariserar då du antyder att jag skulle vara för loudness race.
Svante skrev:En snabb Spotifyrip visar på toppfaktor på 11-12 dB på första låten och allpassgrafen ser ut som den brukar se ut vid så låga toppfaktorer, så det är nog som det brukar vara numera ungefär . Och låter så också, förstås.
paa skrev:Skulle du kunna köra skivan i Masvis? Det skulle vara intressant att se hur det ser ut, hon har ju full kontroll själv över sina produktioner, skivbolagsdirektör som hon är.
Svante skrev:CODY skrev:Ok - jag tycker att du polariserar då du antyder att jag skulle vara för loudness race.
Aha, ok då accepterar jag att du inte är för det. Då backar vi vidare, vad var det då som var "provokativt, märkligt, ickerelevant eller oseriöst" när jag skrevSvante skrev:En snabb Spotifyrip visar på toppfaktor på 11-12 dB på första låten och allpassgrafen ser ut som den brukar se ut vid så låga toppfaktorer, så det är nog som det brukar vara numera ungefär . Och låter så också, förstås.
som svar påpaa skrev:Skulle du kunna köra skivan i Masvis? Det skulle vara intressant att se hur det ser ut, hon har ju full kontroll själv över sina produktioner, skivbolagsdirektör som hon är.
Jag förstår inte hur du kan se det som oseriöst, det är helt seriöst menat, relevant är det definitivt (det är ett direkt svar på frågan), märkligt, nja det såg jag inte heller. Kvar var provokativt och då anade jag att jag kanske hade provocerat dig.
Men berätta i stället så slipper jag spekulera.
CODY skrev:Du får absolut inte skylla ditt provokativa, märkliga, icke-relevanta och oseriösa samt ohöljda och eviga trollande på andra. Jag har flera gånger deklarerat att jag inte har för avsikt att delta i någon sokratisk dialog för att du ska få ytterligare en ursäkt att fortsätta trolla.
CODY skrev:Komorok skrev:CODY skrev::D Jag trodde länge att Svante var ett ehuru godmodigt troll eftersom han i flera år medvetet skrivit ett stort antal provokativa, märkliga, ickerelevanta eller oseriösa diskussionsinlägg på faktiskt om musik.
Det har jag inte sett några av. Kan du hänvisa till några exempel?
Det kan naturligtvis vara en bra egenskap att gå frågande genom livet. Det
är viktigt att anstränga sig lite själv också. Nu får du lite hjälp, men om du
verkligen undrar och inte bara ställer retoriska frågor är det bättre att du
letar själv först innah du ställer frågorna.
Med utgångspunkt i förutsättningen att du verkligen vill veta, så skriver
julmusikentusiasten så här i en en tråd som vill berätta hur bra Lalehs
senaste skiva är:Svante skrev:En snabb Spotifyrip visar på toppfaktor på 11-12 dB på första låten och allpassgrafen ser ut som den brukar se ut vid så låga toppfaktorer, så det är nog som det brukar vara numera ungefär. Och låter så också, förstås.
Fortsatt fin februari!
Cody
Svante skrev:CODY skrev:Du får absolut inte skylla ditt provokativa, märkliga, icke-relevanta och oseriösa samt ohöljda och eviga trollande på andra. Jag har flera gånger deklarerat att jag inte har för avsikt att delta i någon sokratisk dialog för att du ska få ytterligare en ursäkt att fortsätta trolla.
??
Du slingrar dig igen. Du påstår ATT jag är provokativ, märklig, icke-relevant och oseriös men inte på vilket sätt.
Jag skyller inte mitt beteende på någon, jag förklarar mitt beteende. Och står för det. Paas fråga är motiverad och att jag svarar på den är motiverat. Du kallar det namn (trollande) men motiverar inte alls varför det skulle vara felaktigt.
Och när du inte kan förklara dig så kommer Sokrates, som jag inte förstår vad han har med det hele att göra. Jag är nog för dåligt påläst om honom.
Är det kanske ändå så att du har lite svårt med att det protesteras mot loudness war? Att vi mäter på ljudfilerna och faktiskt ser ingreppen som ju också hörs så tydligt? Jag ser ingen annan anledning till att du gör som du gör.
Om du inte vill tala om på vilket sätt jag är provokativ, märklig, icke-relevant och oseriös så måste jag ju gissa. Att du tycker att jag är det har framgått men inte varför.
CODY skrev:Jag kan inte föreställa mig att du var så korkad att du inte förstod att det beteende som jag finner vara trollande är att du så snart någon talar om musik börjar tjoa om mastering och toppfaktor.
Komorok skrev:Fö. så tycker även jag att Lalehs senaste skiva låter illa, men jag är ganska förtjust i själva musiken hon skapar.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 0 gäster