Nefilim skrev:Min är knäpptyst. Hittade en passande noname-nätdel bland alla jag
hade liggande. Tur?
Sitter din minidsp i fullregistersignalkedjan?

Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Min är knäpptyst. Hittade en passande noname-nätdel bland alla jag
hade liggande. Tur?
nadifierad skrev:Nefilim skrev:Min är knäpptyst. Hittade en passande noname-nätdel bland alla jag
hade liggande. Tur?
Sitter din minidsp i fullregistersignalkedjan?Eller är den bara kopplad mot basarna?
Rdna skrev:Hej!
Jag har ögnat igenom de senaste 15 sidorna, men jag saknar en enkel men viktig sak: en länk till en nätdel som testats tillsammans med miniDSP och konstaterats inte generera mängder av brus.
Jag har köpt två olika icke-switchade nätadaptrar på mitt lokala Clas Ohlson och samtliga tre har orsakat brus, om än olika mycket. Två switchade mobilladdare har också testats och de har skapat ännu mer brus. Det som jag använder nu och som brusar minst är en tredje switchad mobilladdare som driver USB-ingången på miniDSP:n. Fortfarande hör jag med lätthet brus på lyssningsplats med miniDSP:n i kedjan, oavsett vad volymkontrollen står på. Utan miniDSP är det tyst.
Jag skulle vilja ha så knäpptyst som många i denna tråden skriver att de har så jag är tacksam för tips på beprövade nätdelar! Många har beskrivit att de blivit av med bruset med bättre nätdelar, men ingen har gett ett konkret tips
Svenn3SaataN skrev:Nu har jag fått hem min miniDSP. Så nu kommer jag att spamma ner denna tråden, hehe. Det första problemet som jag stöter på är att när jag startar upp programmet så ser jag att det visar olika input gain på channel 1 och 2. Vad kan detta bero på? Har testat att byta RCA kablar, det blir samma fel ändå. Har även kollat igenom min Denon 3806 efter EQ eller liknande justeringarna på kanalerna men allt ska stå på noll. Har revA på min miniDSP.
Är det min receiver som helt enkelt är lite pajj?
adzer skrev:Svenn3SaataN skrev:Nu har jag fått hem min miniDSP. Så nu kommer jag att spamma ner denna tråden, hehe. Det första problemet som jag stöter på är att när jag startar upp programmet så ser jag att det visar olika input gain på channel 1 och 2. Vad kan detta bero på? Har testat att byta RCA kablar, det blir samma fel ändå. Har även kollat igenom min Denon 3806 efter EQ eller liknande justeringarna på kanalerna men allt ska stå på noll. Har revA på min miniDSP.
Är det min receiver som helt enkelt är lite pajj?
Korsa kablarna så du ser om de följer dsp eller förstärkarkanalen
Glebster skrev:Rdna skrev:[---]
Jag har köpt två olika icke-switchade nätadaptrar på mitt lokala Clas Ohlson och samtliga tre har orsakat brus, om än olika mycket. Två switchade mobilladdare har också testats och de har skapat ännu mer brus. Det som jag använder nu och som brusar minst är en tredje switchad mobilladdare som driver USB-ingången på miniDSP:n. Fortfarande hör jag med lätthet brus på lyssningsplats med miniDSP:n i kedjan, oavsett vad volymkontrollen står på. Utan miniDSP är det tyst.
Jag skulle vilja ha så knäpptyst som många i denna tråden skriver att de har så jag är tacksam för tips på beprövade nätdelar! Många har beskrivit att de blivit av med bruset med bättre nätdelar, men ingen har gett ett konkret tips
Det finns sannolikt mer än en orsak till brus såsom galvaniska strömmar...
mangs skrev:Den upplevda brusnivån måste ju även påverkas av:
Den egna känsligheten för just brus.
Högtalarans känslighet
Avstånd till lyssningsposotion från högtalarna.
bakgrundsbrus i omgivningen.
Övrigt brusgolv i anläggningen
Om Mini-DSP är kopplad före försteg eller slutsteg
I fallet den är kopplad direkt till slutsteg, dess gain.
Strömadaptern
Något mer?
Nefilim skrev:Kopplade in mina QRS Callisto idag i stället för elektrostaterna, med
Mini-DSP'n i kedjan. NU upplever jag ett mycket störande brus från
DSP'n... Klart att QRS:arna är mycket mer lättdrivna än panelern,
så brus kommer klart bli lättare att höra.
Har försökt hitta någon lösning i denna tråd, ja skaffa en ny nätdel ja,
men vilken för att det ska bli tyst?? Kan tyvärr inte finna något
om detta...
Morgan skrev:Den går väl på 12 V DC?? Ett bilbatteri för ett par hundralappar borde kunna driva det månader utan att behöva laddas om... Garanterat 100% brusfritt.
Glebster skrev:Nefilim skrev:Kopplade in mina QRS Callisto idag i stället för elektrostaterna, med
Mini-DSP'n i kedjan. NU upplever jag ett mycket störande brus från
DSP'n... Klart att QRS:arna är mycket mer lättdrivna än panelern,
så brus kommer klart bli lättare att höra.
Har försökt hitta någon lösning i denna tråd, ja skaffa en ny nätdel ja,
men vilken för att det ska bli tyst?? Kan tyvärr inte finna något
om detta...
Någon har väl rekommenderat en switchad trafo från classe?!
@barco: Grymt!
Nefilim skrev:Morgan skrev:Den går väl på 12 V DC?? Ett bilbatteri för ett par hundralappar borde kunna driva det månader utan att behöva laddas om... Garanterat 100% brusfritt.
Jo tanken har slagit mig..
KarlXII skrev:Hur låter den där miniDSP egentligen?
Hör man den?
Brusar den?
Rundar den av eller grötar till?
Morgan skrev:De anger effektförbrukningen på 2x4 till omkring 0.5 watt... Också om 8x8 drar en aning mer, så kan ju ett bilbatteri driva en sådan liten pryl oerhört länge utan bekymmer.
Användare som besöker denna kategori: Chris71 och 234 gäster