4 stycken Dynaudio 15w75
2 stycken Dynaudio D28/2
.... det måste ju bli ett 2.1 system av något slag...
Det skall bli kul att leka DIY igen
Moderator: Redaktörer
Tanken har funnits på det med, men jag orkar inte designa ett filter för det där just nu...Kraniet skrev:tycker du gör vägghängda toppar i modell TMM och sedan två/fyra separata baslådor till det. Enda nackdelen är att topparna kommer ha mer kapacitet än baslådorna.
MagnusÖstberg skrev:Det skall bli kul att leka DIY igen
MagnusÖstberg skrev:Tanken har funnits på det med, men jag orkar inte designa ett filter för det där just nu...
Därav mitten på marsRagnwald skrev:MagnusÖstberg skrev:Byggprojektet startar i mitten på mars.
Sakta i backarna, en sak i taget, inte förrän gipsdammet lagt sig.
MagnusÖstberg skrev:Mjo, nu klarna tankarna.
Det blir lite annat av det hela....
Det blir:
8 x 10" i basen (mono)
Över 80Hz och per kanal:
2x CA21LTS
1x Ino B67
1x SS9700
Mellanregister och diskanter är matchade parvis.
Samtliga element i egna, slutna kaviteter, elektronisk delning vid 80 och 250-375Hz beroende på vald baffelbredd. Testlådor byggs för 240mm baffelbredd. Materialet blir genomgående 22mm MDF.
De förväntas provspelas i juni.
MagnusÖstberg skrev:4 stycken CA21LTS
4 stycken Dynaudio 15w75
2 stycken Dynaudio D28/2
:)S skrev:Antar att jag ska starta sågen då
Kul att se lite nya projekt!
Har haft elementen sedan Dynaudio bestämde sig för att kliva av DIY-marknaden, och har jag inte sålt dem tidigare när det varit knapert så lär de inte vara till salu nu.Bill50x skrev:MagnusÖstberg skrev:4 stycken CA21LTS
4 stycken Dynaudio 15w75
2 stycken Dynaudio D28/2
Sälja och få klart lägenheten?paa skrev:Är det en förtäckt säljtråd?
/ B
MagnusÖstberg skrev:Har haft elementen sedan Dynaudio bestämde sig för att kliva av DIY-marknaden, och har jag inte sålt dem tidigare när det varit knapert så lär de inte vara till salu nu......Bill50x skrev:MagnusÖstberg skrev:4 stycken CA21LTS
4 stycken Dynaudio 15w75
2 stycken Dynaudio D28/2
Sälja och få klart lägenheten?paa skrev:Är det en förtäckt säljtråd?
/ B
MagnusÖstberg skrev:Mjo, nu klarna tankarna.
Det blir lite annat av det hela....
Det blir:
8 x 10" i basen (mono)
Över 80Hz och per kanal:
2x CA21LTS
1x Ino B67
1x SS9700
Mellanregister och diskanter är matchade parvis.
Samtliga element i egna, slutna kaviteter, elektronisk delning vid 80 och 250-375Hz beroende på vald baffelbredd. Testlådor byggs för 240mm baffelbredd. Materialet blir genomgående 22mm MDF.
De förväntas provspelas i juni.
Kan man säga, men inte riktigt.AndersD skrev:CA21LTS, är det föregångaren till Seas H1381-08?
MagnusÖstberg skrev:Kan man säga, men inte riktigt.AndersD skrev:CA21LTS, är det föregångaren till Seas H1381-08?
Den satt som bas i antingen 1 eller 4 basar i 3-vägaren.
Det är dock ett fantastiskt element med ett otroligt fint motorsystem. CA21-LTS var ett rent LTS element som inte fanns i Inos produktkatalog, medans W87 är ett Ino element som användes av LTS i 3-vägaren, dock i något för liten låda, men det fungerade bra.
CA21LTS är på pappret ett utomordentlig mellanbas i 100-500Hz området i 8-15 liters låda, jag verkar hamna på ca 12,5 liter i mitt system iallafall. Och jag kommer nog ta det ner till 80Hz också, det lär inte vara något problem då jag använder två basar per kanal. Det behöver delas elektroniskt då det ha skhög känslighet, men det är bara bra då det skall hantera all baffelstegskompensation med.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster