Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Trevlig lista. Skönt att veta man sitter med högtalare som tagit förstplatsen om de bara hade hört dem någon gång.
Fjonkalicious skrev:Nattlorden skrev:Trevlig lista. Skönt att veta man sitter med högtalare som tagit förstplatsen om de bara hade hört dem någon gång.
Men herregud Nattlorden. Sånt här får mig att vilja lämna faktiskt.se.
eriken skrev:Wilson är en högtalare jag verkligen skulle vilja höra, en högtalare som väldigt många verkar hålla som nr ett. Föredrogs väll av de flesta även framför pi60 och andra bra högtalare via ett litet test på rehifi också om jag inte minns fel.
Nattlorden skrev:eriken skrev:Wilson är en högtalare jag verkligen skulle vilja höra, en högtalare som väldigt många verkar hålla som nr ett. Föredrogs väll av de flesta även framför pi60 och andra bra högtalare via ett litet test på rehifi också om jag inte minns fel.
Med en för rummet högst felplacerad pi60, glöm inte bort det..... har jämfört pi60 och Wilson i likvärdig placering hos rehifi och då spelade pi60 mycket mer illusoriskt, men då var det jag som placerade pi60.
AndersD skrev:Nattlorden skrev:eriken skrev:Wilson är en högtalare jag verkligen skulle vilja höra, en högtalare som väldigt många verkar hålla som nr ett. Föredrogs väll av de flesta även framför pi60 och andra bra högtalare via ett litet test på rehifi också om jag inte minns fel.
Med en för rummet högst felplacerad pi60, glöm inte bort det..... har jämfört pi60 och Wilson i likvärdig placering hos rehifi och då spelade pi60 mycket mer illusoriskt, men då var det jag som placerade pi60.
Puh....det var ju tur. Ordningen återställd!!
AndersD skrev:Nattlorden skrev:eriken skrev:Wilson är en högtalare jag verkligen skulle vilja höra, en högtalare som väldigt många verkar hålla som nr ett. Föredrogs väll av de flesta även framför pi60 och andra bra högtalare via ett litet test på rehifi också om jag inte minns fel.
eriken skrev:Nattlorden: Ja, pi60 är inte "bäst" i alla rum. Finns andra högtalare som kan låta bättre då i det fallet tex wilson. Dessutom så är smaken som baken - delad.
JanBanan skrev:Helt jävla otroligt att varenda tråd som handlar om högtalare skall urarta då inobögarna inte kan acceptera att det faktiskt finns bättre högtalare...
mx skrev:AndersD skrev:Nattlorden skrev:eriken skrev:Wilson är en högtalare jag verkligen skulle vilja höra, en högtalare som väldigt många verkar hålla som nr ett. Föredrogs väll av de flesta även framför pi60 och andra bra högtalare via ett litet test på rehifi också om jag inte minns fel.
+1000Morgan skrev:"De 25 bästa högtalarna" är väl ungefär som "de 25 bästa bilarna" i seriositetsgrad. Det finns många tillfällen när en 4-hjulsdriven jeep med hög markfrigång är betydligt bättre än en Porsche 911 liksom.
Eller är det kanske mer som "de 25 vackraste kvinnorna"?
MagnusÖstberg skrev:+1000Morgan skrev:"De 25 bästa högtalarna" är väl ungefär som "de 25 bästa bilarna" i seriositetsgrad. Det finns många tillfällen när en 4-hjulsdriven jeep med hög markfrigång är betydligt bättre än en Porsche 911 liksom.
Jag är glad över att det finns så stort urval, mindre glad över att marknadsföringen ofta verkar ge större utslag än återgivningen.
Tänk om alla tänkte på det, eller hade tillgång till den möjligheten.Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:+1000Morgan skrev:"De 25 bästa högtalarna" är väl ungefär som "de 25 bästa bilarna" i seriositetsgrad. Det finns många tillfällen när en 4-hjulsdriven jeep med hög markfrigång är betydligt bättre än en Porsche 911 liksom.
Jag är glad över att det finns så stort urval, mindre glad över att marknadsföringen ofta verkar ge större utslag än återgivningen.
Provkör man dom först så spelar inte marknadsföringen nån roll.
MagnusÖstberg skrev:Tänk om alla tänkte på det, eller hade tillgång till den möjligheten.Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:+1000Morgan skrev:"De 25 bästa högtalarna" är väl ungefär som "de 25 bästa bilarna" i seriositetsgrad. Det finns många tillfällen när en 4-hjulsdriven jeep med hög markfrigång är betydligt bättre än en Porsche 911 liksom.
Provkör man dom först så spelar inte marknadsföringen nån roll.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 28 gäster