- åså tar nån trevlig Moderator och gör en sticky av den här på DIY.
Alla borde bygga en chip amp
Stefan
Moderator: Redaktörer
avr7000 skrev:Kan inte några av er som kan så mycket om alla dessa chip-amps göra en tråd där all relevant info sammanställs, olika varianter, fördelar nackdelar, var man köper kretskort i HongKong etc. Nätdelar, lådor, you name it!
- åså tar nån trevlig Moderator och gör en sticky av den här på DIY.
Alla borde bygga en chip amp![]()
Stefan
egerskog skrev:vad är de så kallade ice modulerna som bara behöver lite anslutningar och ett hölje med terminaler?
de verkar ju löjligt prisvärda då jag inte hittat några som är nöjda och lovordar dem så vågar jag inte köpa....
oa51 skrev:Varför envisas ni med att bygga själv? Den här är ju till salu! (baserad på LM 3875)
http://www.audioconcept.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=414&artnr=1000-204&visa=1-80&Sort=Pris&Visn=Lista2

Max toppspänning är cirka 60 volt. => (60*60)/( 2 * 8 ) = 225 Wattnadifierad skrev:Går det att bygga tex ett steg som ger 600W i 8 ohm?
peranders skrev:Max toppspänning är cirka 60 volt. => (60*60)/( 2 * 8 ) = 225 Wattnadifierad skrev:Går det att bygga tex ett steg som ger 600W i 8 ohm?
=> Svar NEJ.
Man kan dock använda LME49830 som klarar ±100 volt fast där behövs lite fler komponenter.
peranders skrev:Max toppspänning är cirka 60 volt. => (60*60)/( 2 * 8 ) = 225 Wattnadifierad skrev:Går det att bygga tex ett steg som ger 600W i 8 ohm?
=> Svar NEJ.
Man kan dock använda LME49830 som klarar ±100 volt fast där behövs lite fler komponenter.
nadifierad skrev:Jag tänkte mig en ersättare för mitt fläktkylda Bas-steg.
Men då är nog inte det här chippet en lösning för mig.
MagnusÖstberg skrev:Skall man köra bassteg så skall man köra 2+2 UCD700 moduler DC-kopplade. Inget annat![]()
Men en av mina frågor rör 3+3 kopplade LM386-moduler och det verkar inte finnas någon som verkligen kan säga att "så här löser du en bryggkoppling för den lösningen" utan det finns massa olika lösningar som alla verkar hitta brister på
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster