Moderator: Redaktörer
ChrioN skrev:Ja, men varför? Det funkar ju som det ska nu. Förutom att det distar as, och att volympotten inte gör ett skit även att den är rätt inkopplad...jag har använd ben 2 och 3 per kanal bara...det är väl rätt?
Flint skrev:ChrioN skrev:Ja, men varför? Det funkar ju som det ska nu. Förutom att det distar as, och att volympotten inte gör ett skit även att den är rätt inkopplad...jag har använd ben 2 och 3 per kanal bara...det är väl rätt?
Jag tänkte att du kanske ville att den skulle funka som det var tänkt. Aningen bättre än det du beskriver.
ChrioN skrev:Flint skrev:ChrioN skrev:Ja, men varför? Det funkar ju som det ska nu. Förutom att det distar as, och att volympotten inte gör ett skit även att den är rätt inkopplad...jag har använd ben 2 och 3 per kanal bara...det är väl rätt?
Jag tänkte att du kanske ville att den skulle funka som det var tänkt. Aningen bättre än det du beskriver.
Sorry, trodde inte det hade något att göra med att det distade. Ska bara ut och köpa en baguette, ska testa så fort jag är tillbaka.
d_anders skrev:Enligt ditt schema ska du använda alla tre benen på potentiometern. På höga ska signalen in, låga ska till jord och på det sista plockar du utsignalen.
ChrioN skrev:Jag kopplade in ett par 600 ohms hörlurar, och vred upp volymen max, nu distar det inte. Beror det på att det var de andra lurarna distade, och inte förstärkaren?
ChrioN skrev:Nej det distade faktiskt med dom på 600 ohm också. dom andra är på 55 ohm. Jag ska testa att ta bort motstånden. Sen märkte jag att potten går åt fel håll...ska löda om den också. brb
ChrioN skrev:med. läs också det jag la till i föregående inlägg
ChrioN skrev:Ska slänga på lite mer motstånd på utgångenoch se vad som händer?
ChrioN skrev:Både vänster och höger kanal låter lågt och fetdistat om man lyssnar på dem "ensamma".. Men om man har både 2 inkopplade blir det mycket bättre.
Användare som besöker denna kategori: MacBruce och 59 gäster