krellfan skrev:Inse att alla naturvetenskapliga upptäckter inte är gjorda än och att kvantacceleration och bybee-effekter i samband med komplexa musiksignaler kanske kan ge sådana hastigheter. Jag menar, Nordosts lab är säkert mer avancerat än vad Einstein kunde uppbringa.
Jag skulle vilja påstå att musiksignaler inte är särskilt komplexa (undantaget vissa synth-ljud dårå).
Det är upptäckt mycket mer inom naturvetenskapen än vad dom flesta kan ana. Det som är relevant för överföring av ljudsignaler har varit känt länge. Hur länge vet jag inte, det hänger ju ihop lite med kunskaper om dielektrikum och dom plaster som används idagens kablage var ju inte uppfunna när fysiken som bestämmer kablars påverkan på musiksignaler upptäcktes, dvs sent 1800-tal (eller var det ännu tidigare?).
Man kan ju förståss helt ignorera den fysik som varit känd länge och bara lalla runt lite smålycklig om man känner för det. Väldigt många människor bygger fortfarande hela sin världsbild på tro och vidskepelse och det går ju bra det också. Fast det kan ju bli kostsamt om man bli pålurad en värdlös kabelstump för några 10000-tals kronor...
Max (som idag är på ovanligt dåligt humör) anser att Nordost är
helt oseriösa.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!