Moderator: Redaktörer
Goldfinger skrev:Att nyare B&W skulle vara exceptionellt transparenta är nog mest någonting som folk fått för sig, jag har inte sett något som tyder på att de skulle sticka ut.
Goldfinger skrev:Ser fram emot intressanta inlägg av Bootstrap och Östberg som utvecklar deras halvtexter i tråden.
Syntesis skrev:Varför får man aldrig läsa om 800D?
Är de för dyra?
De borde ju kunna prestera än bättre än 802D som fått utmärkelsen en av världen bästa/väldens bästa högtalare..
mzi skrev:hiffiklubben vill ha 190k för dem.
sprudel skrev:mzi skrev:hiffiklubben vill ha 190k för dem.
Betydligt billigare än TAD.
Syntesis skrev:Varför får man aldrig läsa om 800D?
Är de för dyra?
För sällsynta?
För dåliga sett till priset de betingar?
Inte tillräckligt bra jämfört med 802D? Eller kanske en kombination av ovanstående eller inte?
De borde ju kunna prestera än bättre än 802D som fått utmärkelsen en av världens bästa/världens bästa högtalare..
Edit:stavfelö
MorganM skrev:Visst lät det bra,men jag/man förväntade sig mer för dom pengarna som systemet kostade.Men det kanske inte kan bli så "mycket" bättre?

FBK skrev:Jag har lyssnat på 802D på klubben på Fleminggatan tillsammans med Nads dyraste stärkare (någon digital historia för 40-lappar?) och det var en klar besvikelse,något som gjorde migefter alla hyllningar ifrån folk som lyssnast på både den tidigare N802 och 802D, dvs 802D skall var bättre och N802 är annars en av mina favorit burkar när de får rätt drivning.
Så känner någon till någon 802D ägare som är villig att bjuda hem på en mindre lyssning så är det välkommet då jag har svårt att tro att 802D inte låter bättre än de gjorde på klubben.
Richard skrev:FBK skrev:Jag har lyssnat på 802D på klubben på Fleminggatan tillsammans med Nads dyraste stärkare (någon digital historia för 40-lappar?) och det var en klar besvikelse,något som gjorde migefter alla hyllningar ifrån folk som lyssnast på både den tidigare N802 och 802D, dvs 802D skall var bättre och N802 är annars en av mina favorit burkar när de får rätt drivning.
Så känner någon till någon 802D ägare som är villig att bjuda hem på en mindre lyssning så är det välkommet då jag har svårt att tro att 802D inte låter bättre än de gjorde på klubben.
Du har gjort samma erfarenthet som jag.![]()
Problemet med hifiklubben är att högtalarna sällan är uppställda korrekt, står inte på de av B/W rekommenderade brutal- spikesen och att de drivs av digitala klass- D steg vid visning. Detta för att klubben vill " visa " det bästa ( läs dyraste ) som de har i butiken. Antar jag .
Man kan undra om personalen är lomhörda då de själva inte kan höra hur dåligt det i många fall låter. Det är kanske bättre att låta högtalare för 100000:- stå oinkopplade istället för att riskera att få dåligt rykte pga ljudet och dålig uppställning av högtalarna.
Richard skrev:står inte på de av B/W rekommenderade brutal- spikesen och att de drivs av digitala klass- D steg vid visning.
Supernollan skrev:Richard skrev:står inte på de av B/W rekommenderade brutal- spikesen och att de drivs av digitala klass- D steg vid visning.
Du får ursäkta min okunnighet, men jag hittar inte "brutalspikes" i B&Ws sortiment.
Om du menar de som följer med de största modellerna i 800-serien, så är det vändbara fötter med spikes i ena änden, och mjuka fötter i den andra.
Sen påverkar ju egentligen spikes bara basarnas kabinett, eftersom de andra elementen är "frikopplade" med ett mjukt material (dvs inte spikes)
http://www.bowers-wilkins.com/Discover/ ... pling.html
"Imagine driving a car where the engine is rigidly mounted to the bodywork. Now try to imagine actually liking the experience. Difficult, isn't it?"
Richard skrev:Supernollan skrev:Richard skrev:står inte på de av B/W rekommenderade brutal- spikesen och att de drivs av digitala klass- D steg vid visning.
Du får ursäkta min okunnighet, men jag hittar inte "brutalspikes" i B&Ws sortiment.
Om du menar de som följer med de största modellerna i 800-serien, så är det vändbara fötter med spikes i ena änden, och mjuka fötter i den andra.
Sen påverkar ju egentligen spikes bara basarnas kabinett, eftersom de andra elementen är "frikopplade" med ett mjukt material (dvs inte spikes)
http://www.bowers-wilkins.com/Discover/ ... pling.html
"Imagine driving a car where the engine is rigidly mounted to the bodywork. Now try to imagine actually liking the experience. Difficult, isn't it?"
Jag nöjer mig med att B/W själva rekommenderar spikes under sina topphögtalare. IÖ har samtalat med deras konstruktörer om detta.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster