Moderator: Redaktörer
VladDrac skrev:Finns det ingen version med auto-tune på Willie Dixons bas ?
Almen skrev:PekkaJohansson skrev:Är HDAD alltså detsamma som DVD-Audio?
Nej, HDAD är DVD-Video.Man utnyttjar alltså att det finns en option på DVD-Video att ha ett tvåkanalsspår med som mest 96 kHz/24 bitar (tror jag det är).
Falkis skrev:Jag tycker Folk Singer låter så rent och fint, passar inte Muddy alls. Lite skit i gruset, vill jag nog ha.
lemmts skrev:Oj, för nästan två år sedan sa jag att jag skulle lägga upp min version.
Det är en tysk utgåva från 1999 (?) med nummer HDRCD10001. Remastrad av Rushton Studio som har överfört en vinylutgåva till CD.
Almen skrev:Falkis skrev:Jag tycker Folk Singer låter så rent och fint, passar inte Muddy alls. Lite skit i gruset, vill jag nog ha.
Jag tycker det är en hel del dist på inspelningen (om det nu kommer av mikrofondist, kompression i bandspelaren, eller en kombination därav), förutom att bandet ibland är ganska otajt och bastisten klingar riktigt falskt på några låtar.
Men vi kanske menar olika med "rent och fint"?
Falkis skrev:När det gäller blues, så är ljudkvalitén helt oviktig...
Falkis skrev:Almen skrev:Falkis skrev:Jag tycker Folk Singer låter så rent och fint, passar inte Muddy alls. Lite skit i gruset, vill jag nog ha.
Jag tycker det är en hel del dist på inspelningen (om det nu kommer av mikrofondist, kompression i bandspelaren, eller en kombination därav), förutom att bandet ibland är ganska otajt och bastisten klingar riktigt falskt på några låtar.
Men vi kanske menar olika med "rent och fint"?
När det gäller blues, så är ljudkvalitén helt oviktig, förutom på modernare saker som skruvats sönder...
Tycker jag...
Användare som besöker denna kategori: RJohan och 17 gäster