POFF . . . !
Moderator: Redaktörer
Bjorn_ skrev:Alltså, nu har jag bara läst den här tråden, men är det ställt utom allt rimligt tvivel att störningarna uppstår i transformatorn? (det framgår ju inte här)
Annars skulle kanske en sån här funka?
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=129040
radelius skrev:Litet och behändigt blir detVätgas i vardagsrummet ökar ju dessutom spänningen i livet.
Bjorn_ skrev:kanske hade funkat med ett nätfilter för 150 Kr också...
Men byta agget kanske också hade funkat
adzer skrev:Jag förstår inte att andra har sånt problem med brus, min hörs inte om man kommer 3-4dm från högtalarna.
Att ha ett bilbatteri som man laddar varje natt låter som en väldigt omständigt lösning.
Bjorn_ skrev:Jag la ju till en rolig smiley efter: "Men byta agget kanske också hade funkat " och det kändes ball just då. Nu när jag sitter och letar så var det ju inte så enkelt att hitta ett bra passande linjärt agg. RogerGustavsson - har du ett bra förslag?
Nefilim skrev:Bjorn_ skrev:Jag la ju till en rolig smiley efter: "Men byta agget kanske också hade funkat " och det kändes ball just då. Nu när jag sitter och letar så var det ju inte så enkelt att hitta ett bra passande linjärt agg. RogerGustavsson - har du ett bra förslag?
Jag har testat med tre olika nätbulor med samma brusresultat.
Nefilim skrev:Har satt mig in lite mer i detta batteri nu. Det är som sagt ett fritidsbatteri
som dessutom har färgindikator som visar batteriets kondition.
Grönt = laddat
Svart = Ladda.
Laddas då enbart när indikatorn ändrat färg från grönt till svart,
eller minst var tredje månad! Så tydligen behöver jag inte
ha den automatiska laddningen igång under natten.![]()
Alltså inget krav på att spänningen inte får sjunka under 12V.
boom skrev:Nefilim skrev:Har satt mig in lite mer i detta batteri nu. Det är som sagt ett fritidsbatteri
Grönt = laddat
Svart = Ladda.
Har du ingen bula från någon gammal router/modem så testa .
rikkitikkitavi skrev:boom skrev:Nefilim skrev:Har satt mig in lite mer i detta batteri nu. Det är som sagt ett fritidsbatteri
Grönt = laddat
Svart = Ladda.
Har du ingen bula från någon gammal router/modem så testa .
de är undantagslöst billigt kinaswitchskräp, som har en kort livslängd och brukar ge upp. linksys är ökända.
jag har bytt mot ac/dc baserade på linjärteknik. fuck the CO2.
det är lätt att testa om bulan är linjär och lågbrusig eller switchad och skräp, känn vad den väger. känns det som om det är luft i den, ingen riktig tyngd är den switchad och hör inte hemma i en seriös hifianläggning.
rikkitikkitavi skrev:... det är lätt att testa om bulan är linjär och lågbrusig eller switchad och skräp, känn vad den väger. känns det som om det är luft i den, ingen riktig tyngd är den switchad och hör inte hemma i en seriös hifianläggning.
Ronte skrev:Skulle vara lite försiktig med det. Vissa nätdelar som jag mätt på lämnar märkspänningen först vid nära maximal belastning (oreglerade), och kan lämna 50% högre utspänning eller så vid lägre belastning.....
Mät den först, om du kan belastad i storleksordningen som miniDSP:n (vad den nu kan dra....)
Kraniet skrev:jag vet inte om jag hade väldig flux för jag använder en mobilladdare och har inga problem alls med nåt brus eller dylikt..
Det är en sån nyare switchad variant som hör till en siemens telefon.
Kraniet skrev:jag vet inte om jag hade väldig flux för jag använder en mobilladdare och har inga problem alls med nåt brus eller dylikt..
Det är en sån nyare switchad variant som hör till en siemens telefon.