Har en st adire dpl 12 liggandes och tänkte mig köra den som datorsubb. Problemet är att lådan jag har den i nu (ca 20liter sluten) är på tok för liten för att få ut någon bra bas alls i.
Frågan är då vad för låda ni rekommenderat till den basen? Den kommer stå under mitt skrivbord i hörnet så lådan får inte vara enorm då går den inte in.
Hur stor låda bör jag ha om jag kör den sluten?
Har visserligen en 15tums slavbas till den men misstänker att lådan måste upp runt 120 liter om jag inte minns fel och det blir på tok för stort för ändamålet.
Effekt finns det gott om kör den på ett pa-steg som ger 2x500w rms 8ohm 2x750w rms 4ohm och 2x1200w rms 2ohm (basen har dubbla talspolar) så det borde räcka. Har tyvärr ingen möjlighet att equa basen något utan får helt enkelt förlita mig på ett en större låda ger mig något mer djupbas?
Basens parametrar.
fs 16.3 hz
qes 0.41
qms 11.20
qts0,40
sd 506
bl 13,88
x-max 14.3 mm one way linjärt
re 3.36
le 2.38
vas 149
spl 84
power rms 650watt per spole
Går ju idag att spela duktigt högt men har ingen bas som är något att ha under 6-70hz känns det som. Allt under det är equat i datorns eq (31hz regel dragen till max) men det låter ju inget vidare och basen är väldigt ojämn