Jansson skrev:Jag vill först och främst ha underhållning.
Lugn, jag kommer snart till Sthlm igen.
Moderator: Redaktörer
Jansson skrev:Jag vill först och främst ha underhållning.
Fjonkalicious skrev:Jansson skrev:Jag vill först och främst ha underhållning.
Lugn, jag kommer snart till Sthlm igen.
tobm skrev:- Ibland kan jag till och med vara så irrationell att jag spelar vinyl för att jag vill spela vinyl (t.ex. för att jag gillar processen av att ta fram ett stort fint omslag och titta på det och känna vinylskivan i handen).
Ragnwald skrev:Men upplever i dag ett friskare stereopanorma på gamla vinyl, vad det nu kan bero på.
Vinylcalle skrev:Jag tycker nog att resultatet i tråden stödjer den bild jag hade sedan tidigare. Och det är väl inget konstigt med det utan jag ser det som rent naturligt. Vinyl är ju mätbart sämre varför man då skulle välja det om just mätningar är viktigt känns märkligt.
Det är till och med fler som berättat om deras avspelning av vinyl som också påpekar att dom inte har transparens som ideal.
Därmed står min uppfattning fast. Ska jag fråga någon om lämplig pickup vänder jag mig till folk som spelar vinyl därför att dom tycker det är välljudande. Och frågar jag efter elektronik som är mätbart transparent frågar jag någon som har koll på den biten.
MvH Trollet... Jag menar Carl
Svante skrev:Vinylcalle skrev:Jag tycker nog att resultatet i tråden stödjer den bild jag hade sedan tidigare. Och det är väl inget konstigt med det utan jag ser det som rent naturligt. Vinyl är ju mätbart sämre varför man då skulle välja det om just mätningar är viktigt känns märkligt.
Det är till och med fler som berättat om deras avspelning av vinyl som också påpekar att dom inte har transparens som ideal.
Därmed står min uppfattning fast. Ska jag fråga någon om lämplig pickup vänder jag mig till folk som spelar vinyl därför att dom tycker det är välljudande. Och frågar jag efter elektronik som är mätbart transparent frågar jag någon som har koll på den biten.
MvH Trollet... Jag menar Carl
Fast, vad är det som är din uppfattning, egentligen?
Inte är det väl att alla som har transparens som ideal inte spelar vinyl och alla som inte har det bara spelar vinyl? Alltså, det finns nog alla grader, och som du säger så är det väl troligt att det är vanligare att man väljer bort vinyl om man vill ha en transparent kedja från studio till högtalare.
Men samtidigt så finns det förstås folk som jobbar sig blå för att få en nära transparent vinylkedja, och det finns folk som struntar i transparensen som ändå bara spelar digitala medier.
Så det är nog som det brukar vara när man undersöker samvariation mellan två parametrar; här finns det en viss (negativ) korrelation mellan transparensiver och vinylbenägenhet, men alla kombinaitioner finns.
Ragnwald skrev: Men upplever i dag ett friskare stereopanorma på gamla vinyl, vad det nu kan bero på.
phon skrev:Ragnwald skrev: Men upplever i dag ett friskare stereopanorma på gamla vinyl, vad det nu kan bero på.
Det är väl för att sång och trummor är i höger högtalare medan sologitarr och bas är i vänster?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster