Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Naqref™ skrev:Varför då inte hellre använda RB1090 som referens då den ju mätte bättre?
För att NAD208 anses klara f/e-lyssningen bättre.
Så har i alla fall jag uppfattat det.
Flint skrev:För att NAD208 anses klara f/e-lyssningen bättre.
Så har i alla fall jag uppfattat det.
drKvack skrev:Om jag tolkat det som stått att läsa i Musik & Ljudteknik rätt så är NAD 208 svårdetekterad upp till 280 W, medan Roteln klarar hela vägen upp till klippning. Båda skulle kunna ha en bättre undre gränsfrekvens. Minns jag rätt?
drk
drKvack skrev:Om jag tolkat det som stått att läsa i Musik & Ljudteknik rätt så är NAD 208 svårdetekterad upp till 280 W, medan Roteln klarar hela vägen upp till klippning. Båda skulle kunna ha en bättre undre gränsfrekvens. Minns jag rätt?
Naqref™ skrev:drKvack skrev:Om jag tolkat det som stått att läsa i Musik & Ljudteknik rätt så är NAD 208 svårdetekterad upp till 280 W, medan Roteln klarar hela vägen upp till klippning. Båda skulle kunna ha en bättre undre gränsfrekvens. Minns jag rätt?
Så minns jag det så du kan ha *rätt.![]()
*eller så har vi båda fel...
drKvack skrev:Ja, vi har (faktiskt på riktigt) apparater på sjukhuset som säger bing. Ett vitalitetsbing. Som läkare ställer man sig frågan varför inte ingenjörerna konstruerar apparaten så att den säger bing när patientens vitalitet är vikande istället.
drk
drKvack skrev:Min tanke är, när stör binget patienten värst? När patienten vid liv eller när så inte är fallet?
Eller är det så att binget inte är störande för patienten, utan en lugnande effekt? Jag har aldrig varit på den sidan och har faktiskt aldrig frågan någon patient om det heller.
drk
drKvack skrev:Arrghhhh
Naqref™ skrev:drKvack skrev:Om jag tolkat det som stått att läsa i Musik & Ljudteknik rätt så är NAD 208 svårdetekterad upp till 280 W, medan Roteln klarar hela vägen upp till klippning. Båda skulle kunna ha en bättre undre gränsfrekvens. Minns jag rätt?
Så minns jag det så du kan ha *rätt.![]()
*eller så har vi båda fel...
Användare som besöker denna kategori: genstruktur, HenrikTornquist och 23 gäster