Dessa j*vla OS-drivare och sen Windows dll:er till 87 olika versioner.
Ethernet, stöds av typ alla plattformar direkt i OSet. Har sockets i nästan alla programspråk, och om man kopplar direkt eller genom en switch så har man inte längre latency än över USB.
Dessutom har man nu standardiserat IEEE protokoll med tids sykronisering. (Funkar i alla fall över sladdburet)
Till min förvåning kunde jag skriva ett program med GUI i Windows som pratade med XMOS som jag ville på bara någon timme, och den kastade tillbaka data med över 25 Mbit/s, så det var min laptop som storknade som skulle FFTa resultatet.
Min gamle CS kompis skrev några rader i JAVA, och det funkade oxå.
En 100Mbit Ethernet Switch med 1Gbit backbone kan fås för 100kr numera, vilket är samma pris som en USB2.0 hub.
Att spela upp (streama) ljud är enkelt. Däremot så stödjer ju få prog. att man har ett Ethernet ljudkort än så länge.
Att TP kabeln dessutom slutar i en "äkta" signaltransformator gör också livet enklare när jord kan vara som den vill hos ljudkorts delen. USB-sladd kan annars kräva psuedo-diff ingångar på CODECen om man vill slippa jordloopar som hörs i ljudet.
Finns ett färdigt kit, men man får två huvudkort på köpet. Får väl skicka ett som kaffefilter till kaffekoppen. Om han får igång det så kan alla
Just Ethernet tror jag han är delvis bekant med.