Rea på CDON

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Hetsporren
Spolar Kröken!

Rea på CDON

Inläggav Hetsporren » 2005-07-06 09:17

...varför jag passade på att beställa en bunt gamla album, främst till äldste sonen (Gn'R, Cooper) och frugan (Foo Fighters, Nirvana). Själv slog jag till på min första Rod Stewart-platta nånsin, måste ju ha nånstans att spara konsertbiljetten (i omslaget)... :lol:

Foo Fighters - One By One 59.00 kr
Foo Fighters - The Colour And Shape 79.00 kr
System Of A Down - Toxicity 59.00 kr
Guns N Roses - Use Your Illusion II 79.00 kr
Guns N Roses - Spaghetti Incident 55.00 kr
Ternheim Anna - Somebody Outside 79.00 kr (gav bort första exet)
Nirvana - In Utero 79.00 kr
Cooper Alice - A Fistful Of Alice 59.00 kr
Stewart Rod - The Story So Far - The Very Best Of 79.00 kr
Summa: 627.00 kr (fraktfritt)

Användarvisningsbild
CJNE

Inläggav CJNE » 2005-07-06 09:57

Tack för tipset!
Det blev följande skivor för mig:

Springsteen Bruce - Greatest Hits - 59.00 kr (nånstans måste man ju börja)
Krall Diana - Live In Paris - 69.00 kr
Pink Floyd - The Wall - 159.00 kr (blev inspireread vid besöket hos David_A :) )
White Stripes - Elephant - 99.00 kr

Summa: 386.00 kr

Hetsporren
Spolar Kröken!

Re: Rea på CDON

Inläggav Hetsporren » 2005-07-09 09:17

Hetsporren skrev: Foo Fighters - One By One
Foo Fighters - The Colour And Shape
System Of A Down - Toxicity
Guns N Roses - Use Your Illusion II
Guns N Roses - Spaghetti Incident
Ternheim Anna - Somebody Outside
Nirvana - In Utero
Cooper Alice - A Fistful Of Alice
Stewart Rod - The Story So Far - The Very Best Of

Plattorna kom igår, själv har jag inte hunnit lyssna men min fru har och det är hennes rekommendation jag härmed vidarebefordrar till faktiskt.se;) Det är sannerligen inte ofta som hon "går i taket" över en ny CD men när det gäller Foo Fighters andra album The Colour And Shape så lär detta vara en "fullkomligt fantastisk platta", låter hon hälsa efter att ha lyssnat igenom den två gånger i bilen... Jag kan tillägga att albumet hamnade på plats 86 över världens 100 bästa skivor någonsin, i Q Magazine 2003. 8O :D

Bild

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-07-09 12:12

Hetsporren skrev:
Nirvana - In Utero

Plattorna kom igår, själv har jag inte hunnit lyssna men min fru har och det är hennes rekommendation jag härmed vidarebefordrar till faktiskt.se;) Det är sannerligen inte ofta som hon "går i taket" över en ny CD men när det gäller Foo Fighters andra album The Colour And Shape så lär detta vara en "fullkomligt fantastisk platta", låter hon hälsa efter att ha lyssnat igenom den två gånger i bilen... Jag kan tillägga att albumet hamnade på plats 86 över världens 100 bästa skivor någonsin, i Q Magazine 2003. 8O :D

Bild

Det är helt klart ett album man bör äga om man gillar rock! Tar fram det ibland -mkt för att det är ett av de få kvällrockplattorna jag har- och bara njuuuter! :D

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
berma

Inläggav berma » 2005-07-17 21:52

"kvällrockplattorna" ???

:lol: :lol:

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-07-18 01:13

berma skrev:"kvällrockplattorna" ???

:lol: :lol:

Ja, det är lite wicked... men jag delar in många plattor till vad jag tänker på när jag spelar dem. Detta var det naturliga sättet att sortera dem efter tills för ett par månader sedan då jag bokstavskatalogiserade dem..

Det jag vill ha sagt är att få plattor inom rockgenren är "kvällsplattor" för mig. Det är någon enstaka låt eller kanske ett solo. Men hela denna plattan luktar natt för mig!

Plattor som luktar annat kan ju vara:

'Morbid Angel - Covenant' eftermiddagsfika
'Kyuss - Blues for the red Sun' Soluppgång i bil
'Alice in Chains - Facelift' zenit
'Cradle of Filth - From dusk and her Embrace' regnig dag
'Abramis Brama - Rubicon' Skogsmulle och varm choklad

Som du lätt inser så har jag valt plattor som många kan se som mörka, men jag tar in andra delar i dem. Den Foo Fighters platta vi talade om ovan luktar stjärnklar natt, höstnatt med lite kyla och mycken fuktighet utan blåst.

Sån är jag.

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2005-07-18 09:51

Hetsporren skrev:
Nirvana - In Utero

Bild

Kan bara instämma. När jag och polarna gjorde en av många fylleresor till Öland typ 1997 så fick jag upp öronen för denna platta. Det var i princip den enda skiva som spelades i en vecka :lol:
Jag tycker att den bara blir bättre och bättre ju mer man lyssnar fastän det var ett tag sedan nu. Måste även få rekommendera deras senaste platta som är väldigt bra även den.

MVH Kribban
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-07-21 19:43

Nu har jag fått hem första halvan av mitt inköp på REAn.. Många besvikelser... Dilinger Escape Plan plattan var en EP, dock med M. Patton... kanske bra ändå? Jag råkade köpa Massive Attacks 'Protection' igen... Istället för 100th window som jag inte hade. Resten kändes ganska B, förutom en som jag köpte två utav! En i gåva, och en till mig själv... berättar senare vad det var...

Mvh Joce
admin

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2005-07-24 16:41

The colour and the shape är en mycket bra FF-platta, fast de andra är verkligen inte dåliga heller. System of a down's Toxicity är inte tokig den heller. Såg de live i somras dessutom, mycket trevligt!
Common sense is not that common.

Återgå till Skivrekommendationer