Jag tror säkert orange handtag blir bäst.petersteindl skrev: Fast handtaget skall vara svart eller orange.
MvH
Peter
Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Så, kontentan är - när tar 10+ års utveckling/produktionstragglande slut och finns det kulor att kunna producera en batch - eller kommer det här stanna vid en livsdröm?
paa skrev:Jag tror säkert orange handtag blir bäst.petersteindl skrev: Fast handtaget skall vara svart eller orange.
MvH
Peter
Komorok skrev:Orange är snyggast å svårast. Svart är näst snyggast och lättast.
Kör på svart.
petersteindl skrev:Jag skojar lite angående handtagetJag tar vad som helst som håller
Svart blir bra men finns det någon standardorange som duger, så får priset avgöra
Det där med Blankheten hittade jag nyss på. Visst ser resonemanget vederhäftigt ut
Jag skulle tro att Apple och parfym och klockindustrin och spritindustrin för exotiska spritsorter håller på med finlir vad gäller detaljerna på förpackningen.
MvH
Peter
MagnusÖstberg skrev:Det känns som att det är sådana detaljer som upptar för mycket plats i ditt huvud, det och att dina element skall vara bäst i världen.
Jag tror folk nöjjer sig med tredjen bäst och 1/3 av priset.
Snart är du väl uppe i 60 loppor för ett par högtalare och måste producera en batch på 250-500 par i stöten.
Det tror jag blir dödsstöten för det här projekktet som startade med en målbild på 15 loppor paret.
celef skrev:om jag får tycka så tycker jag att handtaget ska vara svart
en annan färg än svart upplever jag som ängsligt, och ängsligt är inget jag vill förknippa med en gedigen produkt
det är vad jag tycker
Då ligger priset iallafall still på samma nivå som prisindikationen för ett år sedan ungifär:petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Det känns som att det är sådana detaljer som upptar för mycket plats i ditt huvud, det och att dina element skall vara bäst i världen.
Jag tror folk nöjjer sig med tredjen bäst och 1/3 av priset.
Snart är du väl uppe i 60 loppor för ett par högtalare och måste producera en batch på 250-500 par i stöten.
Det tror jag blir dödsstöten för det här projekktet som startade med en målbild på 15 loppor paret.
Du spekulerar för mycket. Det blir ofta fel då man spekulerar. 60 loppor/par är inte aktuellt.
15 tkr/par var baserat på produktion i Kina och det var 2007. Även produkter från Kina har gått upp i pris. Industriell massproduktion med serier under 250 par har aldrig varit aktuellt.
Priset för Bremenäggen är 30 000 kr/par.
MvH
Peter
petersteindl skrev:Det rekommenderade cirkapriset till konsument för Bremen HD3D-12 är 29 995 kr/par inklusive moms.
Dock är det så att alla de som tålamodigt väntat på högtalarna möjligtvis har förväntat en lägre prisbild. Därför skissar jag på ett erbjudande som jag i så fall kommer att offentliggöra på mässan samt i e-mail till alla de som väntar på svar från Bremen på sina förfrågningar.
MvH
Peter
MagnusÖstberg skrev: ...Vad är den minsta batch du kan producera och fortfarande hålla den nivån?
celef skrev:om jag får tycka så tycker jag att handtaget ska vara svart
en annan färg än svart upplever jag som ängsligt, och ängsligt är inget jag vill förknippa med en gedigen produkt
det är vad jag tycker
MagnusÖstberg skrev:Peter;
Det var ett jävla lång svar utan att ens nudda vid frågeställningen![]()
Du kan hinta hur mycket du vill att jag inte vet något om industriell produktion, men något säger mig att jag har mer praktisk erfarenhet än dig på det området
Jag bryr mig inte om din leverantörs personalbehov eller vilka verktyg som krävs det minsta. Det är ovässentlig information för mig.
Vet du, eller vet du inte vilken din minsta batchstorlek per produkttyp är?
Om du inte vet det, hur kan du då kalkylera ett kundpris?
paa skrev:celef skrev:om jag får tycka så tycker jag att handtaget ska vara svart
det är vad jag tycker
Vitt och svart är ängsligt men inte orange!
Orange säger: Här sitter jag, lyft mig och ta mig med!
petersteindl skrev:
Hmm, jättebra synpunkt. Det har jag inte tänkt påSå är det. Bra paa
![]()
Det är bra med forum![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster