Moderator: Redaktörer
Adhoc skrev:4 tavlor med glas framför (huga!), lite snedvinklade i vertikalled. Men rummet på ca 32 m² ser inte ut som något normalt vardagsrum precis, så det funkar bra ljudmässigt ändå.
phon skrev:Jag vet inte. Du har ett vackert hem. Det ser inbjudande ut att lyssna där.
phon skrev:Allt som hänger på en spik eller krok räknas. Tavlor, vägglampor, en indianmask från Peru, en bit sjödränkt ek från Kalmar, ja ni förstår.
phon skrev:PerStromgren skrev:Hur räknar man?
Jag vet inte. Du har ett vackert hem. Det ser inbjudande ut att lyssna där.
phon skrev:Hur har ni det därhemma i lyssningsrummet?
Vitt, rent och fint är ju mode nu, ofta närmast kalt med stora tomma väggytor. Jag, som är lite äldre och kanske inte strikt följer modet, har en hel del grejor på väggarna. Det sägs ju befrämja ljudet att man får lite gratis diffusering, och ett reflexmönster som spretar lite extra.
Så, vad sitter det på väggarna, och hur mycket framförallt?
Allt som hänger på en spik eller krok räknas. Tavlor, vägglampor, en indianmask från Peru, en bit sjödränkt ek från Kalmar, ja ni förstår.
Ut och räkna och kryssa i ett alternativ.
lennartj skrev:Hur ska jag räkna?
Jag har svarat färre än 10 prylar, ska jag bara räkna sådant som är upphängt direkt på väggarna blir det bara fem.
Värmepump/AC, gardinstång (en utefter hela förnsterväggen, bokhyllesektione över soffan samt två kvadratmeterstora tavlor, men mina väggar är ändå knappast kala:[bild]
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster