MagnusÖstberg skrev:IngOehman skrev:Okej, Ja jag vet ju varken bu eller bä heller (även om jag förstås, baserat på fysikens lagar, har vissa misstankar).
Ja, misstankar, det är ju ungifär det man kan ha med den givna informationen. Allt annat vore snömosgissningar.
IngOehman skrev:(Hur vet du att han inte vet?)
Men vad jag vill få fram var bara att man (
talar nu inte om något speciellt fall, utan helt allmänt) faktiskt kan ta reda på det!
Ja, det kan man och det är mycket mer intressant än snömosfunderingar.
IngOehman skrev:Och om man gör det så kan man oftast även hitta en lösning på det verkliga problemet - istället för att behöva springa runt i blindo, i cirklar, styrd av stundernas ingivelser och aha-effekter, och efterstundernas krankare blekhet, och i dennas svarta sken, ett fortsatt sökande, i blindo.
Du verkar faktiskt ha missförstått det mesta av det som skrivits känns det som
Vi är tämligen överrens om det där. Det är därför jag vägrar yppa någon förklaringsmodell innan jag vet mer. Tids nog kommer det.
Harryup upplever jag har deklararerat (och försökt vara extremt tydlig med) att han ifrågasätter det rimmliga med att mjuka fötter i alla sammanhang - särskillt när ett byte kan ge en sådan upplevd förbättring som det här skalll förespråkas.
Han har inte letat pseudo-snömosförklaringar.
Alltså, harryups fråga är en bra fråga helt skild från både vetenskap och flummeri; Om det som är fel upplevs som rätt - och det som är rätt upplevs som fel - vad skall någon välja som inte är djupt insatt i fysik?
Så upplever jag hans fråga iallafall, varken mer eller mindre.
Således kan man vara jäkligt medveten om att en mjuk fot är det som borde ge det korrekta resultatet i teorin men på grund av en rad omständigheter man inte kan förstå eller behärskar att åtgärda så väljer man "fel" därför att man då får ett resultat man kan överleva med. Märk väl att jag pratar om en rätt liten del av de ljudintresserade nu, även kanske bara en minoritet av de som är på det här nördiga forumet. Världen är större än det här forumet och de flesta vet knappt om sådanna här spörsmål.
Harryup väljer att dryfta frågan här. De flesta skulle inte ens skriva om det, eller ens lägga någon energi på det. Jag tycker det är bra att han gör det och tycker frågeställningen skall bemötas med respekt.
Väldigt många har nog inte ens funderat över effekten av det högtalaren står på. Vad som är under högtalaren "spelar ingen roll bara det låter bra" är nog ett rätt vanligt resonemang som dessutom gör att man inte behöver fundera vidare

De flesta bryr sig inte ens om att testa något annat än det som ev förljer med högtalarna. Så är det bara.
Hos harryup lät det nu bäst med konerna. Vi vet inte varför - för det har vi inte bekymmrat oss om - än

Jag skulle också tro att det finns mångfalt mångfalt fler som har spikar under högtalarna och som inte vet om vilken skillnad de skulle kunna få med mjuka fötter.
Om den här tråden, eller vårt lilla test, öppnar upp ögonen (och öronen) för några att det kan bli verkligt påverkbara förändringar och det får dem att få tummen ur att undersöka lite själva så är det ju bara bra tycker jag