Moderator: Redaktörer
Richard skrev:mx skrev:Richard skrev:mx skrev:Öööööh, vad hände?
Känslig fråga detta med MagnusÖstbergs inblandning i firman Ino audio.
Jag tänker snarare på ditt agerande på forumet.
Ja, jag kanske borde bli avstängd pga influensa....
mx skrev:Ja, baserat på många inlägg i tråden verkar det som att fysiklektioner vore
något väldigt bra. Då kanske vi kan komma ifrån vedertagna floskler som att
högtalarna står still med spikes, och kanske kan börja skriva att de står stadigt
istället... och så vidare.
Ja, men vill han ljuga, bedra, underhålla sig på andras bekostnad så är det ju dålig stil. Fullständigt medhåll.mx skrev:MagnusÖstberg skrev:petersteindl skrev:Richard skrev:mx skrev:Richard skrev:mx skrev:Öööööh, vad hände?
Har du fortfarande influensa?![]()
Uppenbarliggen är han sinnesförvirrad iallafall!
Oavsett så är det ganska, ptja, dålig stil.
MagnusÖstberg skrev:Ja, men vill han ljuga, bedra, underhålla sig på andras bekostnad så är det ju dålig stil. Fullständigt medhåll.mx skrev:MagnusÖstberg skrev:petersteindl skrev:Richard skrev:mx skrev:Richard skrev:mx skrev:Öööööh, vad hände?
Har du fortfarande influensa?![]()
Uppenbarliggen är han sinnesförvirrad iallafall!
Oavsett så är det ganska, ptja, dålig stil.
meanmachine skrev:Är det någon som ens nämnt design? SD-fötter är fula som bara attan.spikar är sanslöst snyggare.
adzer skrev:meanmachine skrev:Är det någon som ens nämnt design? SD-fötter är fula som bara attan.spikar är sanslöst snyggare.
Att välja utrustning efter vad som är snyggt är nog inget som är speciellt vanligt för folk på ett hifi-forum.
Det som låter bäst går iaf alltid först i min värld.
mx skrev:meanmachine skrev:Tänkte gå tillbaka och läsa igenom men nä telefonkatalogen känns mer inbjudande att läsa
Tråden är roligare. Tro mig.
meanmachine skrev:adzer skrev:meanmachine skrev:Är det någon som ens nämnt design? SD-fötter är fula som bara attan.spikar är sanslöst snyggare.
Att välja utrustning efter vad som är snyggt är nog inget som är speciellt vanligt för folk på ett hifi-forum.
Det som låter bäst går iaf alltid först i min värld.
Så länge det är synbart. Sjävl gillar jag även när saker är vacker. Kan jag välja på två ting varav en är ful den andra snygg så väljer jag den senare om inte de spelar någon större roll på ljudet. I detta fall är det inte ens nämnvärt liten skillnad. Det går att höra skillnader men det är större skillnad att flytta högtalaren 2cm till baka än den mellan spikar och SD
Harryup skrev:Jag reagerar att "vi" skall väcka andra lite lätt utpekade som Linn-kunder av en annan forumist.
Varför skall vi väcka Linnmänniskor?
MagnusÖstberg skrev:Hur som helst så är det tråkigt för dem som la sin tid på att underhålla Richard istället för att umgås med andra eller delta i trådar där man kunnat hjälpa andra i deras frågeställningar.
hevi skrev:MagnusÖstberg skrev:Hur som helst så är det tråkigt för dem som la sin tid på att underhålla Richard istället för att umgås med andra eller delta i trådar där man kunnat hjälpa andra i deras frågeställningar.
Äh, jag tyckte det kom bra grejor ur trådliket i alla fall, oavsett om det var norra europas mest omfattande trollseans, eller om det faktiskt, som jag tror, rör sig om en urdålig face-save från en hifi-entusiast på irrvägar, och som valt att utan eftertanke predika läromästaren-för-dagen's mantran.
Personligen kunde jag i alla fall slå ihjäl lite drygt 10 timmar flygning (trevligt med internetanslutning på planet!) samt ytterligare någon timme på kvällarna med en drink i ena handen sittandes på en takterras blickandes ut över havet i södra Portugal.
Svante fick räkna och förklara en massa basala fysikaliska saker han redan räknat på och förklarat här hundra gånger tidigare och "vi" gjorde djupdykningar och dissikerade argument, teori och praktiska experiment med ibland för många oväntade resultat i båda "riktningar" (främst då de praktiska, subjektiva experimenten).
Sen dök ju -vem det nu var- upp med iPhone-experimentet, vilket IMHO är det mest brilianta och pedagogiska demo som sett dagens ljus här på faktiskt.se. Vem som helst med en smartphone kan nu tipsas om att göra detta experiment med sina egna högtalare och sedan själv dra slutsatser om hurvida högtalaren faktiskt vibrerar mer eller mindre beroende på spikar eller mjuka fötter.
MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:Jag har haft en 14 dagarsinfluensa och varit utråkad. Naturligtvis har jag inte lyssnat till en ton under dessa dagar ( lock i öronen och det låter fördjävligt att lyssna på stereon..)MagnusÖstberg skrev:Men antingen så är Richard
- ett jävla svin som inte respekterar andras tid
- så full av prestige att han för all framtid har förlorat all trovärdighet
Pic your choice. Jag tror på det senare, men utesluter inte en kombination med det första.
Jag ändrar mig.
Båda mina antaganden stämde.
Ett så dåligt beteende är på gränsen för att man skall få vara kvar på forumet. Jag tycker han borde stängas av.
Nu tror jag iof att han inte alls skojjade från början men med tiden kände sig nödgad att hitta en väg ut. Men det spelar ingen roll för mig, jag vill helst slippa se hans inlägg i framtiden. Kan ingen skriva ett sånt där bra script för IE, eller måste jag använda Firefox för Faktiskt framöver?
Hur som helst så är det tråkigt för dem som la sin tid på att underhålla Richard istället för att umgås med andra eller delta i trådar där man kunnat hjälpa andra i deras frågeställningar.
KarlXII skrev:Lägg ner det här trollsnacket nu.
Är ni besvärade av någons poster så skicka ett pm till mod, så ska vi kika på det.
Intelligenta människor som ni borde ju fatta att påståenden om troll är inte bara ett personligt påhopp, det är även ett slags trollande i sig.
Som jag ser det är det inget annat än ett fiskande efter medhåll från andra.
Diskutera gärna ämnet, men inte varandra.
/K12
Naqref skrev:Magnus, enbart du kan ansvara för den tid du lägger här. Alternativet är att du börjar anklaga de som driver faktiskt.se för att slösa din tid.Du och enbart du är ansvarig för den tid du lägger här.
hevi skrev:MagnusÖstberg skrev:Hur som helst så är det tråkigt för dem som la sin tid på att underhålla Richard istället för att umgås med andra eller delta i trådar där man kunnat hjälpa andra i deras frågeställningar.
Äh, jag tyckte det kom bra grejor ur trådliket i alla fall, oavsett om det var norra europas mest omfattande trollseans, eller om det faktiskt, som jag tror, rör sig om en urdålig face-save från en hifi-entusiast på irrvägar, och som valt att utan eftertanke predika läromästaren-för-dagen's mantran.
Personligen kunde jag i alla fall slå ihjäl lite drygt 10 timmar flygning (trevligt med internetanslutning på planet!) samt ytterligare någon timme på kvällarna med en drink i ena handen sittandes på en takterras blickandes ut över havet i södra Portugal.
Svante fick räkna och förklara en massa basala fysikaliska saker han redan räknat på och förklarat här hundra gånger tidigare och "vi" gjorde djupdykningar och dissikerade argument, teori och praktiska experiment med ibland för många oväntade resultat i båda "riktningar" (främst då de praktiska, subjektiva experimenten).
Sen dök ju -vem det nu var- upp med iPhone-experimentet, vilket IMHO är det mest brilianta och pedagogiska demo som sett dagens ljus här på faktiskt.se. Vem som helst med en smartphone kan nu tipsas om att göra detta experiment med sina egna högtalare och sedan själv dra slutsatser om hurvida högtalaren faktiskt vibrerar mer eller mindre beroende på spikar eller mjuka fötter.
MagnusÖstberg skrev: Tänkte att det kunde vara bra att klargöra det eftersom han skrivit det i inlägg.
Richard skrev:mx skrev:Öööööh, vad hände?
petersteindl skrev:hevi skrev:MagnusÖstberg skrev:Hur som helst så är det tråkigt för dem som la sin tid på att underhålla Richard istället för att umgås med andra eller delta i trådar där man kunnat hjälpa andra i deras frågeställningar.
Det var temejfan ett bra inläggKudos
MvH
Peter
petersteindl skrev:Richard skrev:mx skrev:Öööööh, vad hände?
Naqref skrev:petersteindl skrev:Richard skrev:mx skrev:Öööööh, vad hände?
Aha. Osten vet mycket men svårt att placera honom. Han vet nog mest av alla men håller ändå en neutral profil. Oftast.
MagnusÖstberg skrev:Jag gillar inte Svantes lösryckta citering av mitt ursprungsinlägg alls faktiskt.
LasseA skrev:Är inte en DAC (eller motsvarande) en dekoder?IngOehman skrev:Men nej, du har missförstått. Det finns inte två dekodrar i systemet bara
en. Högtalarna. Tillsammans med delar av rummet dessutom.
Vh, iö
Naqref skrev:petersteindl skrev:Richard skrev:mx skrev:Öööööh, vad hände?
Aha. Osten vet mycket men svårt att placera honom. Han vet nog mest av alla men håller ändå en neutral profil. Oftast.
Tack.Svante skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag gillar inte Svantes lösryckta citering av mitt ursprungsinlägg alls faktiskt.
Jag ber om ursäkt, fixat.
mx skrev:Naqref skrev:petersteindl skrev:Richard skrev:mx skrev:Öööööh, vad hände?
Vad innebär det?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster