Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:
Någon som testat fötter i helgen?
mvh/Harryup
Bill50x skrev:Men är Richard samma Richard som förr? Han var ju en utpräglad Linnie (enligt egen utsago) men tog ju sedan avstånd från hela "stampa-takten", tunedem, spikes och hela tjillevippen. Ino-högtalare och Denon-receiver blev det istället
Men nu är han tillbaka med spikes, tunedem osv. Och lyckas dessutom dra till sig andras vrede med det han skriver. Jag känner inte alls igen honom...
Någon som kapat hans dator?
/ B
Richard skrev: ...länk till inlägg av Göran Rudling...
Eftersom jag nyligen varit med om en blindtest med högtalaren monitor audio rx 6 med mjuka fötter kontra med spikes, och resultatet blev att jag föredrog spikes i 10 fall av 10 vid användandet av tunemethod, så länkar jag till detta inlägg.
För mig så ser det ut som att jag haft HELT FEL angående de problem som spikes skulle kunna ge. De problem som mjuka kuddar ger är betydligt större, eftersom allting låter en smula ostämt och odistinkt med mjuka fötter.
*Högtalaren monitor audio rx 6 låter som det verkar dessutom bättre om den bakre bulten dras åt hårdare för baselementen, men detta har jag inte blindtestat.
petersteindl skrev:Men om Richard gjort detta blindtest och i 10 fall av 10 funnit att han faktiskt föredrar spikes då utvärderingen sker med Tune Dem så ligger det väl i sakens natur att han kör vidare på det han upptäckt sig föredra, eller? Vad skulle du själv göra?
IngOehman skrev:Den som vet VAD man skall välja utan att
veta VARFÖR man skall välja det, vet ingenting annat än vad någon
annan tycker eller tror.
MagnusÖstberg skrev:Jag kan inte minnas att jag i inlägget skrivit att Richard är eller betett sig som ett troll. Det känns som om du eventuellt tolkat när jag skriver "ett jävla svin som inte respekterar andras tid", kan det vara så?IngOehman skrev:MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:Jag har haft en 14 dagarsinfluensa och varit utråkad. Naturligtvis har jag inte lyssnat till en ton under dessa dagar ( lock i öronen och det låter fördjävligt att lyssna på stereon..)MagnusÖstberg skrev:Men antingen så är Richard
- ett jävla svin som inte respekterar andras tid
- så full av prestige att han för all framtid har förlorat all trovärdighet
Pic your choice. Jag tror på det senare, men utesluter inte en kombination med det första.
Jag ändrar mig.
Båda mina antaganden stämde.
Ett så dåligt beteende är på gränsen för att man skall få vara kvar på forumet. Jag tycker han borde stängas av.
Nu tror jag iof att han inte alls skojjade från början men med tiden kände sig nödgad att hitta en väg ut. Men det spelar ingen roll för mig, jag vill helst slippa se hans inlägg i framtiden. Kan ingen skriva ett sånt där bra script för IE, eller måste jag använda Firefox för Faktiskt framöver?
Hur som helst så är det tråkigt för dem som la sin tid på att underhålla Richard istället för att umgås med andra eller delta i trådar där man kunnat hjälpa andra i deras frågeställningar.
Nu är det väl Richard som skall svara för sig själv, och kanske har han
redan gjort det (den här tråden rasar ju fram i ett enormt tempo och
det är flera sidor skrivna efter den där jag läser det jag här svarar på),
men jag anar en övertolkning av hans inlägg.
Inte har väl Richard skrivit att han har betett sig som ett troll för att få
lite förströelse eftersom ha varit uttråkad?
Han har bara skrivit att han varit sjuk och känt sig uttråkad.
Jag vet inte varför han nämnde det, men jag kan tänka mig att det är en
övertolkning att utgå ifrån att det måste ha något samband med hur han
har agerat i den här tråden.
Vh, iö
MagnusÖstberg skrev:Men jag utesluter inte att du själv bildat dig den uppfattningen utifrån hans agerande i tråden, det är inte orimmligt och det är troligt att fler delar den bilden.
MagnusÖstberg skrev:Hur ser du själv på Richards agerande när han historiereviderar, ljuger, medvetet bedrar, pumpar ut påståenden men avstår från att bemöta några argument överhuvudtaget? Det är ju väldigt likt det du brukar anse vara ett troll.
MagnusÖstberg skrev:Men jag kanibla inte se att jag skrivit det i inlägget ovan och Richard har inte heller givit någon förklaring, acceptabel eller inte till sitt beteende, så min bedömning står fast. Jag tycker han passerat alla gränser för acceptabelt forumdeltagande.
IngOehman skrev::lol:
Olivolja och sen vira med gladpack och sen till sist en yllestruma
ytterst, har jag hört är bra.
Vh, iö
Nefilim skrev:IngOehman skrev:Jo kanske det. Jag har inte provat.
Undrar vad som händer om man byter olivoljan till möbelolja.
Vh, iö
Transmissionsolja är nog bäst.
IngOehman skrev:Jag bara undrar vad som ligger till grund för att hans deklarering av
att han varit sjuk och uttråkad har givits en expanderad tolkning,
något i stil med "...och därför har jag roat mig med att för mitt höga
nöjes skull historierevidera, ljuga, medvetet bedra och pumpa ut
påståenden men avstå från att bemöta några argument överhuvud-
taget".
Han kanske bara ville säga att han varit sjuk, och att det inte varit
så kul?
Men igen - det kanske är bättre att han svarar själv än att jag gör
det.![]()
Så nu skall jag vara tyst.
Vh, iö
Richard skrev:Richard skrev:eriken skrev:[...]
Jag menar inte att du ska vara mindre nöjd med återgivningen pga mina inlägg, tvärtom. Ber om ursäkt om det uppfattades så. Du kan se mina inlägg endast som motpoler till andra inlägg...
Du har uppnått tillräckligt bra ljud, dvs musikintresset tar över " hifi- intresset" vid en viss nivå. Då är man oftast nöjd.
Jag har hört tre högtalare som låtit väldigt bra med sd- kuddar, dina pi60 är en av dem.
Läs detta inlägg ett par, tre gånger Svante och Hevi mfl.....
Det skrevs på sidan 132 och är en ledtråd till eriken ( som jag varit hemma och lyssnat på musik hos ) att INTE ta mina inlägg på allvar.
Om ni läst inläggen litet noggrannare och inte bara kört snabba one- liners hade ni alla förstått att jag " drog er i benen" *
* kolla gärna den engelska översättningen.
IngOehman skrev:Jag börjar misstänka att det största osanningen är att det handlade om att dra folk i benet... Tänk om DET är en efterkonstruktion?
Svante skrev:...alternativt så var det så att jag just erbjöd Richard ett sätt att ta sig ur debatten med någon slags heder i behåll.
Vilket det var lär vi aldrig få veta.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster