Ja, du borde läsa tråden från start.Thomas_A skrev:Jag minns debatterna på Hifimagasinet om högtalarfötter!
(Har jag missat nåt?)
Moderator: Redaktörer
Ja, du borde läsa tråden från start.Thomas_A skrev:Jag minns debatterna på Hifimagasinet om högtalarfötter!
(Har jag missat nåt?)
_Fredrik_ skrev:Jag tycker inte att det var så dumt, var det bene***** du reagerade på?Bill50x skrev:gnypp45 skrev:Du skulle nog benefitta av att...
Huuvva vad fult skrivet, svengelska i en riktigt dålig variant![]()
/ B
IngOehman skrev:Jag har inte sett det där inlägget och minns det följdaktligen inte heller.
Tack för svar på min undring! ("Jag bara undrar vad som ligger till grund
för att hans deklarering avatt han varit sjuk och uttråkad har givits en
expanderad tolkning...")
- - -
Jag håller med om att det är dålig stil att trolla, och något annat kan det
nog inte kallas, uppenbarligen. Men det var ju inget tarvligt trollande som
gick ut på att provocera för att angripa någon individ. Bara tok-trollande.
Och man kan ju också se det som ett socialt experiment, som visade att
folks villighet att lyssna och tro på påståenden inte har någon stark korre-
lation till påståendets sanningsgrad.
På så vis kom ju något bra ur det hela.
Men ett mysterium kvarsvår - varför raderade han sina gamla inlägg?
Jag börjar misstänka att det största osanningen är att det handlade om
att dra folk i benet... Tänk om DET är en efterkonstruktion?
Vh, iö
Bill50x skrev:gnypp45 skrev:Du skulle nog benefitta av att...
/ B
Richard skrev:IngOehman skrev:Jag har inte sett det där inlägget och minns det följdaktligen inte heller.
expanderad tolkning...")
- - -
Vh, iö
Nej, ingen efterkonstruktion, med det blev ju ett retoriskt socialt experiment.
PM från mig till mx, den 8 mars 2012:
Skickad :: Meddelande
Från: Richard
Till: mx
Skrivet: tor mar 08, 2012 9:36 pm
Ämne: Lyssning nästa vecka.
Vi får se om det finns tid till det, det vore kul.
Har du kvar någon av dina dacar ? Jag kör ju analogt ut från SB Duet och funderar om det blir bättre med en separat dac. Eller har eriken kvar sin cambridge ? Vore intressant att testa ihop med min hk 980 2-
kanalstärkare.
Som du vet så har jag upplevt riktigt bra ljud med sd- kuddar vid olika tillfällen, pi60 och dina dynaudio, svårt att veta bara om det skulle låta ännu bättre med spikes.
Linn majik 140 låter illa med sd- kuddar. Likaså MS RX6.
...så ta Spiketråden med en smula salt... , jag är förkyld och gillar att diskutera....
gnypp45 skrev:Bill50x skrev:gnypp45 skrev:Du skulle nog benefitta av att...
/ B
Take a Chill Pill, Bill...
På en seriös not:
Trodde mig vara helt unik med denna horrör, men såg nu att Google ger ytterligare 3-4 unika träffar på "benefitta av". Vart är världen på väg...
Richard skrev:Nej, ingen efterkonstruktion, med det blev ju ett retoriskt socialt experiment.
Richard skrev:Fri från influensan, bassman !![]()
Har Ivor-isobarik dragit konsekvenserna av erat testande och satt
sina Keltik på SD- fötter än, och begått blasfemi ?
bassman skrev:Richard skrev:Fri från influensan, bassman !![]()
Har Ivor-isobarik dragit konsekvenserna av erat testande och satt
sina Keltik på SD- fötter än, och begått blasfemi ?
Ivor Isobarik bara garvar tar spjärn med spikarna och stretar emot![]()
Richard skrev:
Har du kvar någon av dina dacar ? Jag kör ju analogt ut från SB Duet och funderar om det blir bättre med en separat dac. Eller har eriken kvar sin cambridge ? Vore intressant att testa ihop med min hk 980 2-
kanalstärkare.
Som du vet så har jag upplevt riktigt bra ljud med sd- kuddar vid olika tillfällen, pi60 och dina dynaudio, svårt att veta bara om det skulle låta ännu bättre med spikes.
...så ta Spiketråden med en smula salt... , jag är förkyld och gillar att diskutera....
JanBanan skrev:... Att det sen finns gnällkärringar utan humor som tar illa upp hör ju liksom till.
MagnusÖstberg skrev:Ovässentligt för framtida trovärdighet, men han skapade faktiskt en tråd om influensa den 4:e:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=48052
Bill50x skrev:_Fredrik_ skrev:Jag tycker inte att det var så dumt, var det bene***** du reagerade på?Bill50x skrev:gnypp45 skrev:Du skulle nog benefitta av att...
/ B
Ja. Lika fult som när någon säger/skriver att dom "cancellerar" något, när man borde använda svenska uttryck som inhibera, ställa in, säga upp - osv. För "cancellera" finns inte i svenskan, lika lite som "benefitta". Och man är tvungen att kunna engelska för att veta vad det betyder.
Men detta är ju lite OT, var bara tvungen att agera språkpolis
/ B
Richard skrev:IngOehman skrev:Jag har inte sett det där inlägget och minns det följdaktligen inte heller.
expanderad tolkning...")
- - -
Vh, iö
kanalstärkare.
MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:Nej, ingen efterkonstruktion, med det blev ju ett retoriskt socialt experiment.
Känner du dig nöjd, kanske rentav lite stolt Richard?
Tycker du att fler skall göra sociala experiment kanske, du kanske rentav tycker att sociala experiment är mer intressant än audio, de seriösas tid och risken för att nybörjare gör fel?
Ja, en del tycker ju att det är kul att göra sig lustiga på andras bekostnad.DQ-20 skrev:Jag tycker det var ett skittråkigt icke-skämt. Att det sen finns idioter som tror att allt som de tycker är roligt är humor, det hör ju liksom till.
/DQ-20
DQ-20 skrev:Jag tycker det var ett skittråkigt icke-skämt. Att det sen finns idioter som tror att allt som de tycker är roligt är humor, det hör ju liksom till.
/DQ-20
DS skrev:DQ-20 skrev:Jag tycker det var ett skittråkigt icke-skämt. Att det sen finns idioter som tror att allt som de tycker är roligt är humor, det hör ju liksom till.
/DQ-20
Jag tyckte det var roligt![]()
Benefitta ska användas vid fler tillfällen kan jag lova
IngOehman skrev:MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:Nej, ingen efterkonstruktion, med det blev ju ett retoriskt socialt experiment.
Tycker du att fler skall göra sociala experiment kanske, du kanske rentav tycker att sociala experiment är mer intressant än audio, de seriösas tid och risken för att nybörjare gör fel?
Jag vet inte om jag vågar skriva detta...
Nu misstänker jag att DQ-20 inte tänker på det ordet alls, utan snarare Richards beteende.DS skrev:DQ-20 skrev:Jag tycker det var ett skittråkigt icke-skämt. Att det sen finns idioter som tror att allt som de tycker är roligt är humor, det hör ju liksom till.
/DQ-20
Jag tyckte det var roligt![]()
Benefitta ska användas vid fler tillfällen kan jag lova
Stereotypen skrev:...
Jag tycker att det är ett ganska roligt ord, men det är klart att det kan ju massuppfittas.
MagnusÖstberg skrev:IngOehman skrev:MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:Nej, ingen efterkonstruktion, med det blev ju ett retoriskt socialt experiment.
Jag vet inte om jag vågar skriva detta...
Jo, det vågade du - och jag har inga invändningar mot hur någon annan resonerar eller tycker.
MagnusÖstberg skrev:I mitt tyckte så vore en halv dags skojjande mycket nog, resten blir bara respektlöshet mot andras tid och kan leda till att det finns de som tappar lusten för forumet.
MagnusÖstberg skrev:Jag tror säkert att det finns väldigt många som hellre hade sett deltagande av dig i de här trådarna...
- Världens bästa element för infra
- Bygga avskärmningsvägg för att begränsa ljudrummet
MagnusÖstberg skrev:...eller många andra trådar istället för att se dig och andra spela efter Richards pipa och återupprepa saker du skrivit redan 2009 fast med andra ord.
MagnusÖstberg skrev:Därmed inte sagt att du skulle tycka att det var lika kul att ge input i de trådarna, eller ens intresserad av det
MagnusÖstberg skrev:Richard lär däremot aldrig besvara frågorna.
Poe's Law skrev:Without a winking smiley or other blatant display of humor, it is impossible to create a parody of fundamentalism that someone won't mistake for the real thing.
Användare som besöker denna kategori: Frippland och 12 gäster