Bill50x skrev:mx skrev:Akurate 242 är mumma och de ser fräcka ut.
Jag tänkte nog mer på elektroniken...
/ B
Usch, elektronik från Linn är som käk från Euroshopper!
Moderator: Redaktörer
mx skrev:Bill50x skrev:mx skrev:Akurate 242 är mumma och de ser fräcka ut.
/ B
Nefilim skrev:mx skrev:Bill50x skrev:mx skrev:Akurate 242 är mumma och de ser fräcka ut.
/ B
Njae. Jag har äget ett Kolektor försteg, och det var skitbra! Mycket prisvärt.
mx skrev:Nefilim skrev:mx skrev:Bill50x skrev:mx skrev:Akurate 242 är mumma och de ser fräcka ut.
/ B
Njae. Jag har äget ett Kolektor försteg, och det var skitbra! Mycket prisvärt.
Antyder du att Euroshopper är dåligt på något sätt?
Bill50x skrev:Bästa slutsteget, 2x 140 W, pris ca 192.000:-/ B
MagnusÖstberg skrev:
Åh, gav mig en finfin designidé
Bill50x skrev:
Men personligen är jag mest förtjust i Linns serie med LK-lådan, här försteg och slutsteg
brumel skrev:Jag skulle i likhet med BillX också rekommendera gamla LK burkar som Kairn och LK100. Dels är dom snyggare än allt bling som produceras idag dels är dom löjligt prisvärda. Jag har haft sådana i 17 år i varerande kombinationer.
brumel skrev:Naim Nap 250 med aluminiumhölje i olivgrönt skulle inte sitta fel heller.
brumel skrev:Utseendemässigt föredrar jag äldre Naim eftersom jag gillar den avskalade utilitaristiska designen typiskt för märken som Naim, Linn och Exposure som dom hade på 80-90-talen.![]()
![]()
mx skrev:Bill50x skrev:mx skrev:Akurate 242 är mumma och de ser fräcka ut.
/ B

gluon skrev:mx skrev:Bill50x skrev:mx skrev:Akurate 242 är mumma och de ser fräcka ut.
/ B
Jag har en Linn Classik Movie 2005. När jag först hörde den var det i en butik där jag fick jämföra olika surround receivers. Hade ögonen på en billigare som lät OK. När sedan Movien kopplades in så blev det en "Aha!" upplevelse, dvs allt lät bättre, men priset på över 30k gjorde jag kunde bara drömma om att ha en sån hemma. Jag fortsätta läsa runt på och leta en bra billig receiver, och så en dag såg jag en beggad Movie för 14k. Slog till direkt. Jag var inte någon hifi-geek dåtiden men jag visste att grejen kunde spela musik, håller ett bra beg. värde, är snygg, platt och passar riktigt bra i min lilla fina tv-bänk. Jag matar den med ljudet från en hemmabyggd HTPC med XBMC, och dessa två burkar är de enda som behövs för 5.1. Bilden går direkt från HTPC till projektor. Jag har nu haft den i snart 3 år och används dagligen flera timmar för film, musik, youtube-klipp & what not. Har uppgraderat den med dynamik PSU, och ljudet enligt mig är rappt, rytmiskt men har något lugn över sig, som att det blir aldrig jobbigt att lyssna. Min bästa ljud-investering någonsin. Älskar den!
faema skrev:Snygga, nja, fis! Ska man ha snygga hajfaj-grejer får man köpa Italienska sådana, om man nu inte gillar stridsvagnsdesign od.
Salve
Bill50x skrev:faema skrev:Snygga, nja, fis! Ska man ha snygga hajfaj-grejer får man köpa Italienska sådana, om man nu inte gillar stridsvagnsdesign od.
Salve
En gång i tiden tyckte jag om svarta lådor i 19" format för rackmontage och med handtag. Men det har jag växt ifrån
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster