Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Det är INPUT-spänningen ja.
Output är 0.9Vrms på bägge.
RevB kan mao klara en högre inspänning utan att överstyra ingångarna, men bägge två skickar samma spänning ut.
adzer skrev:Det är INPUT-spänningen ja.
Output är 0.9Vrms på bägge.
RevB kan mao klara en högre inspänning utan att överstyra ingångarna, men bägge två skickar samma spänning ut.
MagnusÖstberg skrev:Hittar faktiskt ingenstans där det står 2.0V utnivå för obalanserad...
MagnusÖstberg skrev:Ja, men det är ju en helt annan grunka.
Den helt obalanserade (den vi pratar om) kan inte det.
Men det kanske är en idé för de som behöver mer kräm ut att köpa den balanserade men köra den obalanserat.
olof skrev:Fundering: Jag har hittat en AC/AC omvandlare hemma där primären är 230V 50Hz och sekundären 11,5V 5A(den är till lågspännings halogenlampor egentligen och väger säkert 1-2 kilo). Hur likriktar jag grunkan så jag får DC spänning istället. Hittar inte nått klockrent på varken kjell eller clasohlsson. Hilfe bitte!
Prova en annan trafo, annars blir det garanti.
Har du kollat på input mätarna så du inte överstyr ingångarna?
sladdbarn skrev:Tyckte stereobilden var konstig och det var den....
Efter lite experimenterande så kom jag fram till att min minidsp ger
utsignal på:
1,2 och 3 om jag kopplar in mig på IN1
och 1,2 och 4 om jag kopplar in mig på IN2![]()
Måste vara helt tokigt....
Det är en minidsp in a box med 2.1 crossover.
sladdbarn skrev:Tyckte stereobilden var konstig och det var den....
Efter lite experimenterande så kom jag fram till att min minidsp ger
utsignal på:
1,2 och 3 om jag kopplar in mig på IN1
och 1,2 och 4 om jag kopplar in mig på IN2![]()
Måste vara helt tokigt....
Det är en minidsp in a box med 2.1 crossover.
Ivil skrev:Hej! Blev lite förvirrad av kopplingarna. Jag har en minidsp 2x4 med 2way advanced 2.1
har en subutgång från förstärkaren. har kopplat in den på båda ingångar i minidspn. Ut på 1 och 3. Är detta galet?!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 183 gäster