steveo1234 skrev:Vargen skrev:Hur är egentligen kraftigt infraljuds påverkan rent strukturellt på väggar och saker som är monterade i rummet? Nu verkar det klarlagt att inte ens extrema system på ett direkt sätt är "farliga" men man bör nog tänka sig för när det kommer till andra saker, eller? Jag är t.ex inte säker på att jag skulle vilja få Steveo123:s system demonstrerat för mig om det hängde en kristallkrona över soffan..
Klart du vill. Det är en upplevelse som är rätt ovanlig
Jag har faktiskt haft, för mig, oväntat lite problem med att gipsskivor och liknande fått sprickor. Mest överraskad är jag att fönsterna hållt faktiskt.
Jag har för övrigt en projektor rakt ovanför soffan (nästan i alla fall). Den är rejält inskruvad i taket med metallplugg och M6. Projektorn är dessutom ganska tung, men, om jag vill kan jag få bilden att hoppa 3-4dm i höjdled genom att höja volymen en bit över ref-nivå. Taket är ändå förstärkt med 12mm trä.
DÅ är det kul
Wow.. En projektor som ramlar i backen precis framför en när något exploderar i en film.. Där har inte 3D något att sätta emot!
Allvarligt: Påverkas inte elektroniken i projektorn av tryck som ger sådana effekter? Bildförändringen av själva rörelsen är nog inget problem iofs. Man har nog ganska svårt att fokusera blicken vid den typen av ljudtryck i alla fall..