Flickvänscitat

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-03-28 16:38

petersteindl skrev:
MagnusÖstberg skrev:
steveo1234 skrev:
petersteindl skrev:
MagnusÖstberg skrev:Det skall jag göra! Mia är gravid nu :)

Edit: Hon blev jätteglad och hälsar tillbaka!

Grattis, hur långt är det kvar tills du blir pappa? :D

Peter, i all välmening så bör man vara försiktig med den sortens kommentar. Den kan ta väldigt illa om man har otur..

Japp, visst kan det vara så.

Ibland bör man tänka efter två gånger om vad man skriver på internet. Nu känner jag ju Peter rätt bra och han vet om att vi har en bra relation och inte menar illa. Men han vet inte om orsakerna till att det tog slut eller omständigheterna runt det.

Det här kunde varit väldigt känsligt och tagit väldigt hårt.

Egentligen vet jag inte varför man kommenterar inläggen i en sådan här tråd så som det görs, men det kan ju bero på att många är singlar, kanske önskar att de hade en flickvän och blir påminda om det i en sådan här tråd. De kanske saknar någon som talar om att det är vedervärdigt och helt uteslutet med en kubikmeter basmoduler i lägenheten ;) Eller så önskar de att deras partner hade lite mer förståelse för deras intresse och blir galet avundsjuka på de som har en sådan flickvän?

Oj, det var väldans. Man får väll göra en bedömning om läget innan man skriver. Om det hade varit väldigt känsligt och du inte vill att någon skall uppmärksamma nyheten så hade du väl inte skrivit och meddelat nyheten, eller? Du gör den ju officiell. En ny människa kommer till Världen. Jag utgick från att om det är väldigt känsligt så skriver man inte om saken på internetforum. Men, saker är som de är. Det är bara att gilla läget.

MvH
Peter
Ja, du ser på det så. Det är ju bra för dig :)

Jag tänkte lite annorlunda. Det kan ju vara så att man är glad för hennes skull att hon får ett barn. Det kan ju också vara så att det tog slut för att man inte kunde få barn ihop/hon inte kunde tänka sig snubben som pappa, det var missfall eller abort inblandat och relationen höll inte.

Jag vet inte, men jag säger att det kan vara känsligt. Riktigt känsligt.

Nu handlade min kommentar INTE om mig, men jag förstår att du gjorde en återkoppling.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-03-28 16:46

bootstrap skrev:Annars är det jag som inte förstår nu! Vad är problemet?

Att Magnus inte ska bli pappa kanske? Om jag inte missförstod något fundamentalt är det hans ex som är havande. I detta läger är det lite konstigt att skriva "grattis till att du ska bli pappa"!
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

bootstrap

Inläggav bootstrap » 2012-03-28 17:26

jonasp skrev:

Att Magnus inte ska bli pappa kanske? Om jag inte missförstod något fundamentalt är det hans ex som är havande. I detta läger är det lite konstigt att skriva "grattis till att du ska bli pappa"!

Onekligen. Men hur skulle jag kunna veta det?

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-03-28 19:01

bootstrap skrev:
jonasp skrev:

Genom att - hemska tanke - läsa tråden? :wink: :mrgreen:

bootstrap

Inläggav bootstrap » 2012-03-28 19:38

jonasp skrev:
bootstrap skrev:
jonasp skrev:

Genom att - hemska tanke - läsa tråden? :wink: :mrgreen:

Trodde jag gjorde det. Någonstans har jag uppenbart missförstått det som skrivits :( . Jag trodde såklart att jag var artig men nu inser jag att det blev fel. Jag hoppas MagnusÖstberg har förståelse för det och inte hyser agg. Jag hade iaf inget annat än välmening med posten även om det blev ett klavertramp av alltihop.

Jag tänker inte skriva mer om detta i tråden men känner någon att saken inte är överspelad så finns jag på pm.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-03-28 20:01

Det är lugnt!

Jag är bara glad för henne :)
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2012-03-28 20:04

Mitt råd är att om man absolut inte vill att någon ens skall kunna ge någon feedback eller kommentera något eftersom det är så känsligt så är det bättre att låta bli att överhuvudtaget ta upp det på forum. Då riskerar man inte att utsätta andra för att ens kunna göra möjliga övertramp med påföljande spekulationer om både det ena och det andra. Då slipper man den här typen av situationer.

Jag gläds med dig å hennes vägnar :)

Nuff said. Slut OT.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-03-28 20:27

Mitt råd är att ge fan i att gratta någon till att ha blivit pappa när dennes ex är gravid.

Det är bara rent idiotiskt som jag ser det. Det är inte ens lite kul. Ju mer du skriver och försöker förklara ditt sätt att se på det, ju sämre tycker jag om dig som person.

I all välmening
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
RuneStone

Inläggav RuneStone » 2012-03-28 20:39

Jag, och en bekant var nere på Audio Concept och lyssnade på lite högtalare en gång och damens shoppingtur hade precis tagit slut så hon kom och lyssnade med oss, hon verkade inte speciellt intresserad av det vi lyssnade på.

Well... som final så lyssnade vi på stora MBL'arna,
då lyser hon upp och sitter och ser helnöjd ut, varpå hon utbrister: "dom där lät ju bra och så var dom ju jättesnygga, sådana vill jag ha".

Kul att damen var intresserad fast då jag talade om vad dom kostade så sa hon "ojdå", fast hon tjatar fortfarande om dom..

:)
Kompromiss är aldrig ett alternativ

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-03-28 20:47

För ett antal år sedan sades följande i mitt och min sambos gemensamma hem:

-"Du förstör vårt hem!"

Det var givetvis en grotesk överdrift. Jag förstörde ju bara ett rum!!!! 8O

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2012-03-28 21:15

Mitt ex som var utbildad bilmekaniker fattade inte varför jag hade spikes under högtalrna. Det kunde ju sabba golvet (jag hade mynt under spikarna) och när jag började svamla om akustisk återkoppling mm sa hon bara att när det gäller vibrationer från ex motorer så använder man ju gummiupphängningar.

Hon fattade aldrig varför ingen kommit på iden att gummiupphänga högtalare. Det var inte förrän jag flyttade till min nuvarande lya som jag började med SD-fötter :)

OT: När jag läser vissa inlägg här så är jag glad över att jag inte träffat många här irl. Då slipper man tycka si och så om en person personligt sas utan bara ha synpunkter på dennes tyckande :)

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2012-03-28 22:06

MagnusÖstberg skrev:Mitt råd är att ge fan i att gratta någon till att ha blivit pappa när dennes ex är gravid.

Det är bara rent idiotiskt som jag ser det. Det är inte ens lite kul. Ju mer du skriver och försöker förklara ditt sätt att se på det, ju sämre tycker jag om dig som person.

I all välmening

Mitt råd är att inte annonsera offentligt att ens ex är gravid om man känslig på den punkten.

I all välmening.
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-03-28 22:41

Säkert ett bra råd. Man lär sig varje dag.

Nu är det här ren glädje för mig, men det man lär sig är att vissa aldrig kan erkänna att de inte tänkte två steg extra.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2012-03-28 22:41

MagnusÖstberg skrev:Mitt råd är att ge fan i att gratta någon till att ha blivit pappa när dennes ex är gravid.

I all välmening

Magnus, vi har helt olika värderingar på saker i livet. Det du inte gillar är mina värderingar. Du pratar om ordet "kul". Jag pratar om ett kommande nytt liv. Om det blir ditt enda barn så kommer du inte ångra en mm så småningom. Åtminstone skulle inte jag göra det i samma situation. Om du får fler barn så kommer du heller inte ångra en mm då du upptäcker att det finns ett liv som härstammar från dig. Det är en del av dig. Så värderar jag liv. Sedan är det så att jag är i den tron att det är du som skall bli pappa och därför grattade jag dig. Jag stod alltså i valet och kvalet att inte gratta eller att gratta och jag valde att gratta. Konstigt va.

Jag försöker förklara mina värderingar och gillar du inte mina värderingar utan tycker sämre om mig som person för mina värderingar så är det så. Det är bara att gilla läget och jubla så mycket som möjligt över att vi slipper smyga omkring och låtsas vara någon vi inte är.

Nu är det så att det kanske inte är du som är pappa till barnet, men än så länge har jag inte sett att du skrivit så. Det hade varit väldigt enkelt för dig att skriva "Peter det är inte jag som är fadern, du grattar fel person." Då är det klartext från dig, men jag har inte sett detta.

Nu må du tycka ännu sämre om mig och oasett vad du tycker så tycker jag det är bra. Jag har inget behov av att man skall gilla mig. Däremot ger jag åtminstone en chans till att man kan se vilka värderingar jag står för. Då löser sig saker automatiskt. De som gillar dem brukar umgås med mig, de som inte gillar dem brukar undvika mig och båda fallen är alldeles utmärkta som jag ser det.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-03-28 23:48

petersteindl skrev:

I all välmening

Magnus, vi har helt olika värderingar på saker i livet. Det du inte gillar är mina värderingar. Du pratar om ordet "kul". Jag pratar om ett kommande nytt liv. Om det blir ditt enda barn så kommer du inte ångra en mm så småningom. Åtminstone skulle inte jag göra det i samma situation. Om du får fler barn så kommer du heller inte ångra en mm då du upptäcker att det finns ett liv som härstammar från dig. Det är en del av dig. Så värderar jag liv. Sedan är det så att jag är i den tron att det är du som skall bli pappa och därför grattade jag dig. Jag stod alltså i valet och kvalet att inte gratta eller att gratta och jag valde att gratta. Konstigt va.

Jag försöker förklara mina värderingar och gillar du inte mina värderingar utan tycker sämre om mig som person för mina värderingar så är det så. Det är bara att gilla läget och jubla så mycket som möjligt över att vi slipper smyga omkring och låtsas vara någon vi inte är.

Nu är det så att det kanske inte är du som är pappa till barnet, men än så länge har jag inte sett att du skrivit så. Det hade varit väldigt enkelt för dig att skriva "Peter det är inte jag som är fadern, du grattar fel person." Då är det klartext från dig, men jag har inte sett detta.

Nu må du tycka ännu sämre om mig och oasett vad du tycker så tycker jag det är bra. Jag har inget behov av att man skall gilla mig. Däremot ger jag åtminstone en chans till att man kan se vilka värderingar jag står för. Då löser sig saker automatiskt. De som gillar dem brukar umgås med mig, de som inte gillar dem brukar undvika mig och båda fallen är alldeles utmärkta som jag ser det.

MvH
Peter
Peter,

Jag är inte far till barnet. Det kan under alla omständigheter inte bli mitt enda barn. Hon är en mycket god kompis och eftersom Almen känner henne och ville hälsa så delade jag den glädjen jag känner för hennes skull.

Jag är oerhört glad för henne att hon skall bli mamma, och jag kan inte se det som negtivt att vara glad för någon annans skull. Jag kan inte se att det innebär att man har en värdering som överrensstämmer med det du försöker få ihop i det här stycket:

Magnus, vi har helt olika värderingar på saker i livet. Det du inte gillar är mina värderingar. Du pratar om ordet "kul". Jag pratar om ett kommande nytt liv.

Vad är du för människa egentligen? Vad är det du försöker säga med det stycket?

Hade jag varit en blivande pappa så hade jag skrivit det. Då är det inte hon som är gravid, då är det vi som skall bli föräldrar.

Ett barn är ett liv och ett liv är något fantastiskt, och ännu mer fantastiskt är det att det barnet kommer till världen från en kvinna som verkligen ansträngt sig för att bli mamma. Det gör mig glad.

Jag har ingen aning om varifrån du får det att det skulle vara mitt barn och att jag skulle ta lätt på det. Jag vet faktiskt inte hur du tänker alls.

Nu gällde det mig i det här fallet, men brukar du grattulera personer till att de skall bli pappa när du får veta att deras ex är gravida? Är du verkligen säker på att det är ett uttalande som är sådär genomtänkt i alla situationer? Jag bara undrar lite lätt.

Det är bara konstigt alltihopa. Märkligt.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2012-03-29 01:12

MagnusÖstberg skrev:
petersteindl skrev:

I all välmening

MvH
Peter
Peter,

Jag är inte far till barnet. Det kan under alla omständigheter inte bli mitt enda barn. Hon är en mycket god kompis och eftersom Almen känner henne och ville hälsa så delade jag den glädjen jag känner för hennes skull.

Jag är oerhört glad för henne att hon skall bli mamma, och jag kan inte se det som negtivt att vara glad för någon annans skull. Jag kan inte se att det innebär att man har en värdering som överrensstämmer med det du försöker få ihop i det här stycket:

Magnus, vi har helt olika värderingar på saker i livet. Det du inte gillar är mina värderingar. Du pratar om ordet "kul". Jag pratar om ett kommande nytt liv.

Vad är du för människa egentligen? Vad är det du försöker säga med det stycket?

Hade jag varit en blivande pappa så hade jag skrivit det. Då är det inte hon som är gravid, då är det vi som skall bli föräldrar.

Ett barn är ett liv och ett liv är något fantastiskt, och ännu mer fantastiskt är det att det barnet kommer till världen från en kvinna som verkligen ansträngt sig för att bli mamma. Det gör mig glad.

Jag har ingen aning om varifrån du får det att det skulle vara mitt barn och att jag skulle ta lätt på det. Jag vet faktiskt inte hur du tänker alls.

Nu gällde det mig i det här fallet, men brukar du grattulera personer till att de skall bli pappa när du får veta att deras ex är gravida? Är du verkligen säker på att det är ett uttalande som är sådär genomtänkt i alla situationer? Jag bara undrar lite lätt.

Det är bara konstigt alltihopa. Märkligt.

Nej, så märkligt är det inte. Jag trodde du var blivande far. Du pratar om ditt ex. Ok, nu har jag valet att gratulera eller inte, precis såsom jag skrev i i mitt förra inlägg. Jag ser en gratulation som en uppmuntran och stöd. Jag vet inte hur andra ser på gratulation. Då har jag valet att tiga eller gratulera. Jag valde att gratulera eftersom jag gör den värderingen att du har mitt stöd och då vill jag ge en uppmuntran. Det var inte bara jag som trodde du skulle bli pappa. Så jag var i alla fall inte ensam.

Nu först säger du i klartext att du inte är far till barnet. Det hade varit lätt att säga det från början, men du valde att inte göra det.

Jag har ju gjort den värderingen att oavsett om du fortfarande är tillsammans med blivande moder eller om du inte längre är tillsammans med blivande moder så grattar jag i alla fall eftersom jag ser gratulationer som en uppmuntran och stöd. Den värderingen delar uppenbarligen inte du. Det är ok för mig, det är din ensak. Men likväl står jag fast vid min värdering, så du behöver inte undra. Förr i världen blev folk utfrysta för sådan företeelse. Jag sällar mig inte till dåtidens pk. Jag är den jag är. Jag har mina värderingar och jag följer dessa. Det som var fel i detta händelseförlopp är att du inte är pappa till barnet. Nu frågar jag dig, om du hade varit pappa till barnet, hade du likväl reagerat så negativt som du nu reagerar? Eller hade du reagerat positivt och sagt tack grabbar jag behöver ert stöd just nu. Det var ju inte bara jag som gratta. Om det är så att du hade reagerat positivt så hade jag ju agerat rätt utifrån min tro att det var du som var pappa. Men tron fanns ju där och jag agerade efter den. Jag hade i och för sig kunnat fråga om det var du som var pappa, men varför skall jag fråga om något om jag tror att det är du. Hade jag inte trott att det var du så hade jag först frågat. Jag gick på det du skrev och drog slutsatsen att eftersom du helt plötsligt utan anledning och i förbigående säger att ditt ex är gravid så förstår jag inte anledningen om det är någon annan pappa än du. Nu är det inte så och situationen är som den är och det är beklagligt, men det är bara att gilla läget.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2012-03-29 01:35

MÖ, även jag måste säga att jag uppfattade saken precis som bootstrap, hade du skrivit t.ex. "Mitt ex" och " :( " istf "Mia" och " :) " så hade vi sluppit detta tråkiga utbyte :) Gör ingen grej av detta, det är väl rätt självklart att alla menar väl..!

ursäkta att jag lägger mig i, behöver tänka på nåt annat just nu.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-03-29 06:51

petersteindl skrev:Nu först säger du i klartext att du inte är far till barnet. Det hade varit lätt att säga det från början, men du valde att inte göra det.

Detta framgick precis hela tiden i Magnus inlägg, om man läser inläggen dvs.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-03-29 09:08

phloam skrev:ursäkta att jag lägger mig i, behöver tänka på nåt annat just nu.
Hoppas dina tankar, vilka de än var, är skingrade och du kan se fram emot en bra dag :)
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2012-03-29 09:15

jonasp skrev:
petersteindl skrev:Nu först säger du i klartext att du inte är far till barnet. Det hade varit lätt att säga det från början, men du valde att inte göra det.

Det kanske framgick för dig, men det framgick inte för mig. Jag agerar utefter hur saker framstår för mig, inte för hur saker framstår för andra.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-03-29 09:55

jonasp skrev:

Det kommer alltid finnas personer som vänder och vrider saker eftersom de har väldigt svårt att backa när de gör något ogenomtänkt.

Det som jag reagerade mest på var den här typen av inlägg "du valde att inte göra det" och "Vi har olika värderingar, för mig handlar det om ett liv medans du är glad".

Det är helt sjuka vridningar och den som orkar genom all textmassa kan ju själv följa tråden, precis som du gjorde.

Almen skrev:
MagnusÖstberg skrev:Jag har fler citat, det här kommer från tjejen jag hamnade i Stockholm för, och som numera är en fantastisk vän:

"Jag kanske skall registrera mig på Faktiskt.se som audioänkan".

Det var inte forumets fel att det tog slut ;)

Hälsa! :)

Almen skrev:

Wohoo! Hälsa och gratta också! :D

Bill50x skrev:
MagnusÖstberg skrev:Tycker det var ett märkligt uttalande av en Bill50x faktiskt.

Hahaha :-) Det var ett skämt Magnus, har du hört talas om sånt?

Hälsa ditt ex och önska lycka till med barnet!

/ B

Det är ju rätt tydligt att Almen och Bill50x med lätthet kan tyda att jag är glad för hennes skull att hon skall bli mamma, och det trots att "jag valde att inte berätta att jag var pappa" så grattulerar dom henne. Det är liksom rätt övertydligt iallafall.

Sen kommer Peters inlägg...

petersteindl skrev:

... som steve1234 reagerar på

steveo1234 skrev:
petersteindl skrev:

Peter, i all välmening så bör man vara försiktig med den sortens kommentar. Den kan ta väldigt illa om man har otur..

Steve1234s inlägg ser jag i det här läget som av mer generell natur, dvs det har ingen bäring till mig utan han ser möjligheten att det här kan ta illa. Och tycker man borde vara försiktig med sådant.

Det håller jag med om, vad Peter än skriver och oavsett hur han resonerar.

Man kan konstatera att Peters inlägg för mig efter det blir märkligare och märkligare med kulmen om att jag inte har samma värderingar som honom eftersom han ser ett liv som något mer eller mindre heligt till skillnad från mig som bara är "glad". Peter lyckas inte, fast jag flera gånger skriver att det steve1234 skriver om inte handlar om mig, utan är en generell kommentar (som eftersom steve1234 inte känner mig likväl skulle kunna ha bäring även i det här fallet)se det ur en generell synvinkel som borde leda till eftertanke.

Istället blir det en soppa av föklaringar till att det mer eller mindre skulle vara mitt fel att Peter grattulerar och frågar mig när jag skall bli pappa trots att jag förklarat att det är min före detta flickvän som skall ha barn - eftersom jag valt att berätta att jag inte är pappan 8O . Jisses!

Jag tänkte inte alls på det Peter skrev innan steve1234 skrev om det, utan tolkade det mest som att Peter försökte vara lite rolig. Men sen tänkte jag att det ligger nog faktiskt en hel del i det han skriver och med andra omständigheter skulle det nog kunna såra rätt ordentligt. Det var inte en reflektion för mig personligen utan tankemässigt att det är nog inte så jäkla smart att skriva så som Peter gjorde.

Over and out.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2012-03-29 10:09

Jag trodde du skulle bli pappa och jag valde att gratta dig. Jag vet inte vem Mia är. Svårare än så är det inte. Jag hade kunnat välja att inte gratta, men om jag tror någon är far så väljer jag att gratulera. Vad jag förstår så skulle du välja att inte gratulera någon även fast du tror att han skall bli far. Där har vi en skillnad i värdering.

/Peter

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-03-29 10:14

petersteindl skrev:Vad jag förstår så skulle du välja att inte gratulera någon även fast du tror att han skall bli far. Där har vi en skillnad i värdering.

8O Alltså Peter det där är inte lite oförskämt, skäms du inte?

Användarvisningsbild
StefanL

Inläggav StefanL » 2012-03-29 10:28

Jag skall be min fru läsa denna tråd, så kan nu få ett citat från henne.

När jag läser denna sådär utanför boxen, så är denna diskussion väldigt märklig. 'No pun intended' till någon så att säga.

Kanske gå tillbaka till topic?
Snabler och grobianer

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2012-03-29 10:34

Min kommentar var för det allmänna fallet. Jag har varit nära en person som gick in i depression pga ofrivilig barnlöshet. Hon kämpade i flera år för att bli gravid med flera missfall på vägen. En liknande kommentar hade knäckt henne helt. Även om det var menat som ett skämt eller i all välmening. Jag ville bara lite försiktigt påpeka att det kan ta väldigt väldigt fel att fråga när någon ska bli mamma/pappa. Barn är ingenting man bara beställer över disk och det är en mycket tuff situation för de som drabbas.

Antagligen så överreagerade jag lite på Peters kommentar pga den personliga erfarenheten. Så, gör som vanligt och ignorera mig så blir det nog bäst :)
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2012-03-29 10:36

jonasp skrev:

Nu tycker jag att du ställer helt ohemula krav på oss forumister. Är du medveten om hur mycket som aldrig skulle skrivits om vi tvingades läsa inläggen innan vi svarar på dem!? 8O

Hälsn. Michael

Användarvisningsbild
mx

Inläggav mx » 2012-03-29 10:45

MichaelG skrev:
jonasp skrev:

Nu tycker jag att du ställer helt ohemula krav på oss forumister. Är du medveten om hur mycket som aldrig skulle skrivits om vi tvingades läsa inläggen innan vi svarar på dem!? 8O

Hälsn. Michael

Haha. :D
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2012-03-29 10:48

MichaelG skrev:
jonasp skrev:

Hälsn. Michael

Ja maken till forum där folk halvläser trådens innehåll, gissar vad folk tidigare har sagt och sedan raljerar vilt över detta icke-existerande innehåll har jag aldrig varit med om :D

Användarvisningsbild
CPH

Inläggav CPH » 2012-03-29 10:56

Efter att ha kopplat in sovrumsstereon med piP-arna och premiärlyssnat på några takter: "det låter ju helt otroligt bra, jag måste ringa någon och berätta hur bra det låter" :-)

eller: "jag tycker du ska behålla förstärkaren, den kan vara bra att ha"

eller: "köp högtalarna, du vet ju att du ändå kommer att göra det till slut"

eller klassikern: "om jag får välja musik så väljer jag tyst"
CPH
-----

Then you've just gotta go ahead and change the captain of your brainship, because he's drunk at the wheel.

Användarvisningsbild
mrk
Redaktör

Inläggav mrk » 2012-03-29 11:03

Slutdiskuterat om barn och graviditet om denna tråd skall vara öppen

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi