ivor-isobarik skrev:
det där är väldigt sant
Moderator: Redaktörer
jonasp skrev:Majik 140 (fast denna vid 453 Hz)
Stereophile skrev:
Fig.5 Linn Majik 140, anechoic response on supertweeter axis at 50", averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response, with complex sum of nearfield midrange, woofer, and port responses plotted below 300Hz.
phon skrev:440Hz verkar stämma med tonen i min telefon, men 453Hz låter hemskt ostämt. Vilken skruv skall jag dra åt?
Almen skrev:Stereophile skrev:
Fig.5 Linn Majik 140, anechoic response on supertweeter axis at 50", averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response, with complex sum of nearfield midrange, woofer, and port responses plotted below 300Hz.
jonasp skrev:Almen skrev:Stereophile skrev:
Jo men alltså det här är ju en exceptionellt välingenjörad högtalare, man kan höra vad bassisten spelar, och inte bara det, utan dessutom om han druckit något eller inte! Det kan man inte på andra högtalare.
Edit: ingår sjösjukepiller?
jonasp skrev:Almen skrev:Stereophile skrev:
Jo men alltså det här är ju en exceptionellt välingenjörad högtalare, man kan höra vad bassisten spelar, och inte bara det, utan dessutom om han druckit något eller inte! Det kan man inte på andra högtalare.
Edit: ingår sjösjukepiller?
MagnusÖstberg skrev:Alltså, det finns massor med människor som torde tycka att det där är högtalare med härlig tyngd och kraft i basen, utan att de är påträngande i mellanregistret.
Du lyssnar på alldeles för bra inspelningar, det är ditt problembassman skrev:MagnusÖstberg skrev:Alltså, det finns massor med människor som torde tycka att det där är högtalare med härlig tyngd och kraft i basen, utan att de är påträngande i mellanregistret.
Bumlig skulle jag vilja säga. Övriga register funkar ganska bra när jag lyssnat.
celef skrev:ivor-isobarik skrev:
det där är väldigt sant
MagnusÖstberg skrev:Du lyssnar på alldeles för bra inspelningar, det är ditt problembassman skrev:MagnusÖstberg skrev:Alltså, det finns massor med människor som torde tycka att det där är högtalare med härlig tyngd och kraft i basen, utan att de är påträngande i mellanregistret.
Bumlig skulle jag vilja säga. Övriga register funkar ganska bra när jag lyssnat.
Var var du på 80-talet när det ställdes in på max bas och max diskant?mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Du lyssnar på alldeles för bra inspelningar, det är ditt problembassman skrev:MagnusÖstberg skrev:Alltså, det finns massor med människor som torde tycka att det där är högtalare med härlig tyngd och kraft i basen, utan att de är påträngande i mellanregistret.
Den har dessutom en "essig" diskant som jag inte klarar av.
MagnusÖstberg skrev:Var var du på 80-talet när det ställdes in på max bas och max diskant?mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Du lyssnar på alldeles för bra inspelningar, det är ditt problembassman skrev:MagnusÖstberg skrev:Alltså, det finns massor med människor som torde tycka att det där är högtalare med härlig tyngd och kraft i basen, utan att de är påträngande i mellanregistret.
MagnusÖstberg skrev:Var var du på 80-talet när det ställdes in på max bas och max diskant?mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Du lyssnar på alldeles för bra inspelningar, det är ditt problembassman skrev:MagnusÖstberg skrev:Alltså, det finns massor med människor som torde tycka att det där är högtalare med härlig tyngd och kraft i basen, utan att de är påträngande i mellanregistret.
Flint skrev:MagnusÖstberg skrev:Var var du på 80-talet när det ställdes in på max bas och max diskant?mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Du lyssnar på alldeles för bra inspelningar, det är ditt problembassman skrev:MagnusÖstberg skrev:Alltså, det finns massor med människor som torde tycka att det där är högtalare med härlig tyngd och kraft i basen, utan att de är påträngande i mellanregistret.
Då var nog mx en glimt i sin mammas och pappas öga och hade dålig koll på tonkontrollerna.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 19 gäster