Moderator: Redaktörer
Chopha skrev:Ja, det ska vara ett vanligt avloppsrör med en ytterdiameter på 32 mm, invändigt ska de vara 28 mm och de ska vara 130 mm långa. Rör av rätt typ finns på Clas Ohlson vet jag.
Stilig bas Talibankocken!
Vad är det för element och konstruktion?
/Christopher
Chopha skrev:Man skulle ha haft möjligheten att testbygga linjekällor med dessa små element. Skulle vara jäkligt ballt med 28 st sådana i ett kabinett som är två meter högt och bara 8 cm brett
MagnusÖstberg skrev:Den skulle fortfarande kunna slå för lite och den skulle få kraftigt begränsat användbart frekvensområde.
Fjonkalicious skrev:Bättre att sikta på något annat bygge i så fall björn. Inte många hundralappar till och du kan bygga en mindre 2-vägs stativare.
2-ch skrev:Fjonkalicious skrev:Bättre att sikta på något annat bygge i så fall björn. Inte många hundralappar till och du kan bygga en mindre 2-vägs stativare.
Nej det ska inte bli något sånt bygge.
Jag är bara nyfiken på hur det skulle bli, ungefär som dom som spånar om linjekällor med samma element.
Det är ju svårt att inte bli lite kär i dessa rackarns Mupps och då funderar jag på hur man skulle kunna få lite mer av det goooa
StefanH skrev:Används träbitsvarianten hade det varit smutt om bakstycket hade försänkts lika mycket som träbiten är tjock. Då hade högtalaren smitit in mot väggen fullt ut.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 30 gäster