AlNiCo skrev:Vad tycker du om Optonican?
Är väldans svag för denna, juste ljud, hög kvalitetskänsla i reglage, snygg design tycker iaf jag. Den passar mycket bra ihop med OD11, effekten räcker och blir över.
mvh
Henrik
Moderator: Redaktörer
Roadrunner1 skrev:Sitter o lyssnar på lite favoriter.... höger hand håller ett glas med 12-årig singel malt Bowmore... vänster hand reglerar volymen... o när man sitter där med sin ungdomsdrömskombination (nytt ord!!) så kan det ju inte låta bättre..... sitter bara och ler och är.... lycklig!
Technics SE-A3 MK2 + SU-A4 MK2

AlNiCo skrev:Det bara höjer min förvåning om "hur man över huvud taget hittar något sådant". Tydligen finns det bara ungefär två stycken i hela världen.
Vad jag inte förstår är hur man över huvud taget hittar något sådant! Avundsjuk är bara förnamnet.
thombjon skrev:Vad jag inte förstår är hur man över huvud taget hittar något sådant! Avundsjuk är bara förnamnet.
Rehifi har inte riktigt samma men de har försteg se-a4 som de vill ha 4500 för och slutsteg se-a5 för 2900.
Det finns flera olika slutsteg från Technics som ser förvillande lika ut i fronten. Däremot har de ändrat utseende på de olika tillhörande förstegen rätt mycket.
Rehifi hade ett något senare slutsteg (från ca 1994) i denna serien Se-a2000, som är väldigt lyckat i designen, som de ville ha 12900 för.
thombjon skrev:Jo jag vet att det är skillnad på det ena och det andra.![]()
Jag gillar Nikko och det är som att jämföra en alpha II med alpha VI:an, en viss skillnad.
Det var bara lite sökning att det finns Technics till salu, sen är det väl så att allt är väl till salu bara man är villig att betala priset.![]()
Att just dessa inte var helt ok hos Rehifi visste jag inte men annars räcker det oftast att titta på bilderna för att se att en del grejer inte är helt fräscha.
Roadrunner1 skrev:thombjon skrev:Vad jag inte förstår är hur man över huvud taget hittar något sådant! Avundsjuk är bara förnamnet.
Rehifi har inte riktigt samma men de har försteg se-a4 som de vill ha 4500 för och slutsteg se-a5 för 2900.
Det finns flera olika slutsteg från Technics som ser förvillande lika ut i fronten. Däremot har de ändrat utseende på de olika tillhörande förstegen rätt mycket.
Rehifi hade ett något senare slutsteg (från ca 1994) i denna serien Se-a2000, som är väldigt lyckat i designen, som de ville ha 12900 för.
Kände att jag bara måste försvara min kära anläggning lite här.....
SE-A5 och SE-A3 MK2 är inte "riktigt samma"... det är en rejäl skillnad.
Ett par exempel: SE-A5 effekt 2x120w, SE-A3MK2 effekt 2x300W
Vikt SE-A5 18,4 kg, SE-A3 MK2 39 kg. Har även ägt en SE-A5... och skillnaden är.... stooor.
Priset skiljer sig runt 12-15.000 beroende på skick. Den på Rehifi
är bra sliten och delvis defekt.
Försteget SU-A4... mkt bra försteg men
MK2 har vissa väsentliga förbättringar.
Nä. Försöker inte skryta. Bara "försvarar" mina vintage-älsklingar...
Lite OT..... kapat tråden, åter till allas fina anläggningar!

Ragnwald skrev:Senast införskaffadt, en Acurus A-250 som är konstruerat av den legendariske William Snyder, chefskonstruktör på Krell.
Ett sidojobb åt Mondial Design Limited.
Fick upp ögonen på det eftersom det är uppskattat av ett flertal forummedlemmar. Bla Nattlorden, som ratar förstärkare med mer än 0,02 THD.
Ragnwald skrev:Senast införskaffadt, en Acurus A-250 som är konstruerat av den legendariske William Snyder, chefskonstruktör på Krell.
Ett sidojobb åt Mondial Design Limited.
Fick upp ögonen på det eftersom det är uppskattat av ett flertal forummedlemmar. Bla Nattlorden, som ratar förstärkare med mer än 0,02 THD.
Roadrunner1 skrev:Pioneer SX-1280 med en 1980 på ingående.... ska bli kul o jämföra.
Har läst att 1280 ska låta bättre än 1980.. hmmm.... finns ju risk
för att ögat o habegärsinnet orsakar omedvetna intryck som avgör...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster