Flint skrev:DQ-20 skrev:Flint skrev:DQ-20
Och du verkar förblindad av auktoritetstro.
Jag tänker på en färg. Gissa vilken? Svar: beige.
Måste du bli otrevlig. Räcker det inte med dryg?
DET var roligt däremot!
Moderator: Redaktörer
Flint skrev:DQ-20 skrev:Flint skrev:DQ-20
Och du verkar förblindad av auktoritetstro.
Jag tänker på en färg. Gissa vilken? Svar: beige.
Måste du bli otrevlig. Räcker det inte med dryg?
Flint skrev:DQ-20 skrev:Self är ju minst sagt fixerad vid harmonisk distortion inom audioområdet, vilket jag tror delvis kan förklara saken. Jag har inte sett några F/E-lyssningar eller liknande från honom. 5532 är också extremt billig och om den är "tillräckligt" bra kan man ju fråga sig varför man skall gå över till nya och dyrare op-ampar. Det gäller i synnerhet om man konstruerar mixerbord som ju kan innehålla otroliga mängder förstärkarsteg. Jag tror säkert det kan finnas skäl men bevisbördan bör ju ligga hos den som gör ett påstående.
Dvs. auktoriteten Self.
MagnusÖstberg skrev:Inte alls!
Det räcker att han berättar vilka kriterier han förespråkar och vad han anser uppfyller dem.
Det är upp till informationsmottagaren att bedömma och klassificera innehållet.
Dumheter Flint!
MagnusÖstberg skrev:Behövs inte, som informationsmottagare skall man alltid ha en kritisk inställning till vad som presenteras.
MagnusÖstberg skrev:Kan man anse att LM3886 är en bra krets? Eller är det en billighetsgrunka som kan fås anständig med mycket kärlek? Brister/fördelar?
Flint skrev:MagnusÖstberg skrev:Kan man anse att LM3886 är en bra krets? Eller är det en billighetsgrunka som kan fås anständig med mycket kärlek? Brister/fördelar?
Det blir förstås en subjektiv bedömning man jag anser att den är mycket prisvärd som musikleverantör. Nackdel: den har fått dåligt rykte av alla gainklonare och betraktas som simpel, tror jag.
MagnusÖstberg skrev:Flint skrev:MagnusÖstberg skrev:Kan man anse att LM3886 är en bra krets? Eller är det en billighetsgrunka som kan fås anständig med mycket kärlek? Brister/fördelar?
Det blir förstås en subjektiv bedömning man jag anser att den är mycket prisvärd som musikleverantör. Nackdel: den har fått dåligt rykte av alla gainklonare och betraktas som simpel, tror jag.
Beror det på att gainklon är en dålig konstruktion?
Är det värt att lägga ner 5-6 loppor på att göra ett 4-kanalssteg med totalt 12 sådanna trissor?
MagnusÖstberg skrev:Jopp, tre parallellkopplade per kort och kanal. Ev tom brygga 2 kort per kanal. Då är vi uppe i 24 trissor.
Är de goda nog för insatsen?
Som ett kungadöme alltså..Naqref skrev:*harkel* 3886 är ingen trissa. Det är en högeffekts bipolär monolitisk operationsförstärkare.
MagnusÖstberg skrev:Runt 4 ohm som lägst..
MagnusÖstberg skrev:Som ett kungadöme alltså..Naqref skrev:*harkel* 3886 är ingen trissa. Det är en högeffekts bipolär monolitisk operationsförstärkare.
Men ni ser, en förstärkare med 3886 är alltså ingen trisseförstärkare, den är sitt egen kungadöme och man måste ligga med drottningen för att påverka kungen att göra rätt?
Alla 3886 steg kallas väl chipförstärkare?
AndersP skrev:Men du spiceade väl när ni grejade med utimpedansen?
AndersP skrev:Då förstår jag.
Jag kan tycka att likheten med en ideell OP skulle kunna vara ganska smickrande för ingenjörerna på National i alla fall.
AndersP skrev:Då förstår jag.
Jag kan tycka att likheten med en ideell OP skulle kunna vara ganska smickrande för ingenjörerna på National i alla fall.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster