Moderator: Redaktörer
WuXian skrev:men det borde vara skillnad på olika felkorrigeringar;
för arkivering kanske okorrigerade "original"cd sparas?
Slartibartfast skrev:Hur stor blir en skiva om ca 60minuter? Kan säga att jag tjänade så lite så det var inte ens värt att tänka på att göra om från wav till något annat! Så hur jag gör dårå?
Jag kör ExactAudioCopy och låter sakerna ligga som wav!
Slartibartfast skrev:Hur stor blir en skiva om ca 60minuter? Kan säga att jag tjänade så lite så det var inte ens värt att tänka på att göra om från wav till något annat!
Slartibartfast skrev:Vilket program spelar du upp i? Hur stora blir dina rippar? Hur stor skivsamling tänkte du lägga in?
WuXian skrev:Be-rättelse;
Marker afkrydsningsfeltet Brug fejlkorrektion, og klik derefter på OK, hvis Windows Media Player skal rette mindre fejl under kopiering.
--------------------------------------------------------------------------------
© 2000-2002 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.
/Korrect mi if a´m wrång
reklam skrev:Varför WMA? Varför ett så pass låst format?
Isidor skrev:Det stämmer att losslessformaten inte reducerar datamängden i populärmusik särskilt mycket, ca 30 %, ...
Isidor skrev:Lossless betyder självklart förlustfritt, så om man inte överlastar encodern med en superelak specialsignal så producerar också formaten identiska resultat.
Isidor skrev:Jag glömde också att lägga till att det går utmärkt att konvertera wma till andra format. MS är inte riktigt så fula som en del vill göra gällande, inte av idealistiska skäl utan av konkurrensens tvång.
Du menar som de gjort med WindowsMS plöjt ned massor av resurser i sina Windows Media-format och man kan därför utgå från att wma är väl utprovat
Du menar som de gjort med Windows![]()
CJNE skrev:Jag vill ju gärna att det ska bli så bra som det överhuvudtaget är möjligt,
så borde jag göra på något annat sätt?
Det borde väl inte vara nån skillnad (i ljudkvalitet) på de olika lossless
formaten väl?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster