Kanske låter det skrytsamt, kanske låter det som att jag inte hört mycket?
Det senare stämmer nog dessutom.
Men, 'tilltalar' behöver ju inte innebära annat än just tilltalar...
Moderator: Redaktörer
eljulio skrev:FBK skrev:eljulio skrev:Jag undrar om ni som har lyssnat på högklassiga anläggningar (inklusive bra rumsliga förutsättningar) blir "deppade" när ni kommer hem igen?
Svar nej.
Du kanske redan sitter hemma med nirvana?
FBK skrev:eljulio skrev:FBK skrev:eljulio skrev:Jag undrar om ni som har lyssnat på högklassiga anläggningar (inklusive bra rumsliga förutsättningar) blir "deppade" när ni kommer hem igen?
Svar nej.
Du kanske redan sitter hemma med nirvana?
Det skulle jag inte påstå, men det låter ganska bra i mina öron.
Flint skrev:Det enda jag blir deppig av när jag hör andras anläggningar är att dom alltid ska spela så fruktansvärt högt att det är omöjligt att bedöma ljudkvaliteten. Det verkar vara svårt att släppa förpuberteten.
Flint skrev:Nej.
Be dem sänka diskanten om du störs av det högfrekventaFlint skrev:Det enda jag blir deppig av när jag hör andras anläggningar är att dom alltid ska spela så fruktansvärt högt att det är omöjligt att bedöma ljudkvaliteten. Det verkar vara svårt att släppa förpuberteten.
MagnusÖstberg skrev:Be dem sänka diskanten om du störs av det högfrekventaFlint skrev:Det enda jag blir deppig av när jag hör andras anläggningar är att dom alltid ska spela så fruktansvärt högt att det är omöjligt att bedöma ljudkvaliteten. Det verkar vara svårt att släppa förpuberteten.
bassman skrev:MagnusÖstberg skrev:Be dem sänka diskanten om du störs av det högfrekventaFlint skrev:Det enda jag blir deppig av när jag hör andras anläggningar är att dom alltid ska spela så fruktansvärt högt att det är omöjligt att bedöma ljudkvaliteten. Det verkar vara svårt att släppa förpuberteten.
Ah-men-asså-va. Alla vet väl att bra försteg/förstäkare inte får ha tonkontroller.
Nattlorden skrev:Flint skrev:Nej.
Jo.
Det är ingen konst att få saker att låta bra på låg volym. Det är på hög volym man skiljer agnarna från vetet. Såväl apparater som lyssnare.
MagnusÖstberg skrev:Be dem sänka diskanten om du störs av det högfrekventaFlint skrev:Det enda jag blir deppig av när jag hör andras anläggningar är att dom alltid ska spela så fruktansvärt högt att det är omöjligt att bedöma ljudkvaliteten. Det verkar vara svårt att släppa förpuberteten.
MagnusÖstberg skrev:Seriöst, brukar ni inte be att volymen skruvas upp/ner om ni tycker att den ligger fel för er?
Jag säger till direkt, men jag kanske är en totalt okänslig typ
Flint skrev:Det enda jag blir deppig av när jag hör andras anläggningar är att dom alltid ska spela så fruktansvärt högt att det är omöjligt att bedöma ljudkvaliteten. Det verkar vara svårt att släppa förpuberteten.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster